Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Depresivita, anxieta a životní spokojenost pedagogů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F13%3A33144263" target="_blank" >RIV/61989592:15210/13:33144263 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://cmps.ecn.cz/pd/Psychologicke-dny-2012.pdf" target="_blank" >http://cmps.ecn.cz/pd/Psychologicke-dny-2012.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Depresivita, anxieta a životní spokojenost pedagogů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V prezentované studii se zaměřujeme na zjištění a porovnání hladin anxiety, depresivity a životní spokojenosti u pedagogů pěti gymnázií a pěti jiných typů odborných střední škol v rámci jednoho kraje. Do dotazníkového šetření se zapojilo celkem 310 respondentů. Jako diagnostický nástroj byl použit Beckův dotazník anxiety, Beckův dotazník depresivity a Dotazník životní spokojenosti autorů Fahrenberga, Myrteka, Schumachera, Brählera. Ke zpracování byly využity základní statistické metody: popisná statistika, korelace jednotlivých parametrů a Studentovy t-testy. U obou skupin byla prokázána statisticky významná negativní korelace mezi celkovou mírou životní spokojenosti a mírou anxiety i mezi celkovou mírou životní spokojenosti a mírou depresivity. Dále byla zjištěna statisticky významná pozitivní korelace mezi celkovou mírou anxiety a depresivity u pedagogů gymnázií a jiných typů odborných středních škol.

  • Název v anglickém jazyce

    Depressivity, anxiety and life satisfaction of teachers

  • Popis výsledku anglicky

    In the study we are concentrating on finding and comparing the levels of anxiety, depression and life satisfaction of teachers at five different grammar school s and five vocational schools in one region. Altogether 310 respondents took part in the survey. We used Beck Anxiety Inventory, Beck Depression Inventory and Fahrenbergs, Myrteks, Schumachers and Brahlers Life satisfaction Questionnaire. We used basic statistic methods: the descriptive statistic, the correlation of parametres and Student`s t-tests. A significant negative correlation between the overall level of life satisfaction and anxiety, and the overall level of life satisfaction and depression was found in both groups of teachers. A significant positive correlation between the overall level of anxiety and depression of teachers at grammar schools and other types of schools was also found.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Prostor v nás a mezi námi - respekt, vzájemnost, sdílení

  • ISBN

    978-80-244-3492-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    156-164

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    12. 9. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku