Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rizikové skupiny řidičů a jejich rehabilitace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F13%3A33144925" target="_blank" >RIV/61989592:15210/13:33144925 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rizikové skupiny řidičů a jejich rehabilitace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Centrálním tématem dopravní psychologie je systém člověk-dopravní prostředek-dopravní prostředí a jejich vzájemné vztahy. Spolehlivostí tohoto systému se podrobně zabývají J.Štikar et al. (2006). Mezi těmito jednotlivými prvky probíhá nepřetržitá výměnainformací, přičemž řídící úlohu zde má člověk. Lidský činitel jako příčina dopravních nehod je definován velmi široce. Zahrnuje charakterové vlastnosti řidiče, jeho znalosti, zkušenosti a dovednosti, tělesné, duševní a smyslové předpoklady. Z hlediska dopravní bezpečnosti lze v zásadě rozdělit příčiny na dvě hlavní kategorie: 1) výkonnostní - příčinou chybného dopravního chování jsou nedostatky ve schopnostech či dovednostech, potřebných k bezpečnému řízení motorového vozidla, 2) osobnostní - chybné dopravní chování je způsobeno negativními osobnostními rysy řidiče, postoji, motivací. Příčiny obou kategorií se mohou kombinovat. Riziko představují také somatické a psychické poruchy a nemoci.

  • Název v anglickém jazyce

    The issue of professional drivers

  • Popis výsledku anglicky

    The central topic of traffic psychology is a system of man - vehicle - transport environment and their relationships. Reliability of the system into detail J.Štikar et al . (2006) . Between the various elements of an uninterrupted exchange of information, the management role here has one . The human factor as a cause of traffic accidents is defined very broadly. Includes traits driver , his knowledge, experience and skills , physical, mental and sensory expectations. In terms of traffic safety can be divided causes into two main categories : 1 ) performance - the cause of erroneous transport behavior are gaps in abilities or skills needed for safe driving , 2 ) personality - faulty traffic behavior is caused by negative personality traits driver attitude , motivation. The causes of both categories can be combined. The risk also represent somatic and psychological disorders and diseases .

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Dopravný psychologie pro praxi

  • ISBN

    978-80-247-4113-0

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    143-162

  • Počet stran knihy

    215

  • Název nakladatele

    Grada Publishing

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly