Multikulturní koncept ve vzdělávání a výchově v České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F13%3A33145656" target="_blank" >RIV/61989592:15210/13:33145656 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Multikulturní koncept ve vzdělávání a výchově v České republice
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola se zabývá ideou multikulturalismu a jeho významem pro český vzdělávací systém od sekundárního po terciární stupeň od roku 2007. V rámci této reformy se do škol zavedl mj. nový obsah vzdělávání, a sice multikulturní výchova. Multikulturní výchovase realizuje jako průřezové téma, které by mělo být naplňováno v rámci standardní výuky jako součást různorodých vyučovaných předmětů. V současnosti se etnické složení obyvatel České republiky obohacuje předně o mnohé migranty z východních částí Evropya jihovýchodní Asie. Velmi specifickým problémem je soužití mezi českou majoritou a Romy. Romové, často žijící ve vyloučených lokalitách, jsou v nejrůznějších oblastech společenského života diskriminováni. Jsou častěji nezaměstnáni, nabývají nižšího vzdělání, nejsou dostatečně zdravotně zajištěni apod. nežli česká většina. Sociální problémy pojící se s romskou minoritou (chudoba, kriminalita, segregace aj.) však na sebe poutají přílišnou pozornost na úkor aplikace výchovy k toleranci, pl
Název v anglickém jazyce
Multicultural concept in education and upbringing in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The chapter deals with the idea of multiculturalism and its role in the Czech education system from secondary to tertiary degree since the year 2007 when the curricular reform was launched. Thanks to this reform, besides other important aspects, institutionalized multicultural education was introduced in schools. In the Czech curriculum, multicultural education is fulfilled by interdisciplinary approach in the framework of standard education, as the part of other subjects. Contemporary ethnical varietyof the Czech Republic is enhanced especially by migrants from East Europe and Southeast Asia. A very specific problem is the coexistence of Czech majority and Roma minority. Roma often live in disadvantaged neighbourhoods and are discriminated against invarious areas of social life. They are more often unemployed and less educated; they do not get enough health care, etc., compared to the Czech majority. Social problems attached to the Roma minority (poverty, crime, segregation, etc.) a
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AC - Archeologie, antropologie, etnologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Sociální exkluze v multikulturních společnostech: Komparace současné situace v České republice a v Mexiku
ISBN
978-80-244-3648-7
Počet stran výsledku
35
Strana od-do
11-45
Počet stran knihy
191
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS kapitoly
—