Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Multikulturní koncept ve vzdělávání a výchově v České republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F13%3A33145656" target="_blank" >RIV/61989592:15210/13:33145656 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Multikulturní koncept ve vzdělávání a výchově v České republice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola se zabývá ideou multikulturalismu a jeho významem pro český vzdělávací systém od sekundárního po terciární stupeň od roku 2007. V rámci této reformy se do škol zavedl mj. nový obsah vzdělávání, a sice multikulturní výchova. Multikulturní výchovase realizuje jako průřezové téma, které by mělo být naplňováno v rámci standardní výuky jako součást různorodých vyučovaných předmětů. V současnosti se etnické složení obyvatel České republiky obohacuje předně o mnohé migranty z východních částí Evropya jihovýchodní Asie. Velmi specifickým problémem je soužití mezi českou majoritou a Romy. Romové, často žijící ve vyloučených lokalitách, jsou v nejrůznějších oblastech společenského života diskriminováni. Jsou častěji nezaměstnáni, nabývají nižšího vzdělání, nejsou dostatečně zdravotně zajištěni apod. nežli česká většina. Sociální problémy pojící se s romskou minoritou (chudoba, kriminalita, segregace aj.) však na sebe poutají přílišnou pozornost na úkor aplikace výchovy k toleranci, pl

  • Název v anglickém jazyce

    Multicultural concept in education and upbringing in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter deals with the idea of multiculturalism and its role in the Czech education system from secondary to tertiary degree since the year 2007 when the curricular reform was launched. Thanks to this reform, besides other important aspects, institutionalized multicultural education was introduced in schools. In the Czech curriculum, multicultural education is fulfilled by interdisciplinary approach in the framework of standard education, as the part of other subjects. Contemporary ethnical varietyof the Czech Republic is enhanced especially by migrants from East Europe and Southeast Asia. A very specific problem is the coexistence of Czech majority and Roma minority. Roma often live in disadvantaged neighbourhoods and are discriminated against invarious areas of social life. They are more often unemployed and less educated; they do not get enough health care, etc., compared to the Czech majority. Social problems attached to the Roma minority (poverty, crime, segregation, etc.) a

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AC - Archeologie, antropologie, etnologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Sociální exkluze v multikulturních společnostech: Komparace současné situace v České republice a v Mexiku

  • ISBN

    978-80-244-3648-7

  • Počet stran výsledku

    35

  • Strana od-do

    11-45

  • Počet stran knihy

    191

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS kapitoly