Madona z Opočna, Andrea del Sarto. Příběh zapomenutého obrazu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33148914" target="_blank" >RIV/61989592:15210/14:33148914 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Madona z Opočna, Andrea del Sarto. Příběh zapomenutého obrazu
Popis výsledku v původním jazyce
Předkládaná publikace prezentuje nová uměleckohistorická a restaurátorská zjištění o obraze Madona s dítětem a sv. Janem Křtitelem, který pochází ze sbírky Colloredo-Mannsfeld ze zámku v Opočně. Obraz byl dlouho pokládán za kopii díla předního florentského malíře Andrey del Sarto, tzv. Madony del Fries, která se dnes nachází ve sbírkách National Trust v Ascott. První část předkládané publikace poskytuje výklad obrazu v umělecko-historickém kontextu, přináší jeho srovnání s Madonou del Fries, vývoj atribuce obou děl a dotýká se otázek provenience, datace, autorství a dalších okolností vzniku obrazu. Druhá část je věnována průzkumu tohoto unikátního díla a jeho restaurování. Jednotlivé kapitoly poskytují přehledné informace o starších restaurátorských zásazích, zevrubně popisují metodu průzkumu a použitých technologií, analyzují nová zjištění a popisují jednotlivé fáze restaurátorského zásahu. Obrazovou dokumentací bohatě vypravená kniha je dále doplněna přehledem známých kopií Madon obo
Název v anglickém jazyce
Madona from Opočno, Andrea del Sarto: The Story of a forgotten painting
Popis výsledku anglicky
This publication presents new historical and restorational findings regarding the painting Madonna and Child with St. John the Baptist, from the Colloredo-Mannsfeld art collection of the castle in Opočno. For a long time the painting was considered to bea copy of a work by the valued Florentine painter Andrea del Sarto, the so called Madonna del Fries, which is now in the collection of the National Trust in Ascott. The initial part of this publication places the picture in an art historical context, compares it to Madonna del Fries, reviews the evolution of the attribution of both works and touches upon the issues of its origin, dating, authorship and other circumstances around its creation. The second part is devoted to the investigation of this unique work and its restoration. Individual chapters give an overview of restorations carried out in the past, a detailed description of the method and techniques applied in the current research, together with an analysis of the new findings
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GPP409%2F12%2FP302" target="_blank" >GPP409/12/P302: Ticinští umělci na Moravě</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-260-4955-5
Počet stran knihy
102
Název nakladatele
Petr a Šárka Bergerovi
Místo vydání
Ústá nad Orlicí
Kód UT WoS knihy
—