Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Piety and Music

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33150210" target="_blank" >RIV/61989592:15210/14:33150210 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Frömmigkeit und Music

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Dieses Papier ist zu erklären, wie der Begriff Frömmigkeit wurde in Bezug auf Musik verwendet gewidmet. Das wichtigste Dokument zur liturgischen Musik innerhalb der römisch-katholischen Kirche im 18. Jahrhundert war die Enzyklika Annus qui, von Papst Benedikt XIV im Jahre 1749 für das Jubiläumsjahr 1750 veröffentlicht Das vorliegende Dokument stellt den etwas verzögert offizielle Reaktion der Kirche auf die so -called "stile nuovo" und Oper. Ziel war es, die Auswirkungen der musikalischen Neuerungen inweltlicher Musik auf liturgische Musik entwickelt schwächen. Dieses Dokument wurde offenbar nicht in der Habsburger Monarchie im Jahre 1750 veröffentlicht wurde, weil das Verbot der Trompeten und Pauken in der Kirchenmusik wurde von der Kaiserin Maria Theresia, bis 1754 erklärt.

  • Název v anglickém jazyce

    Piety and Music

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is dedicated to explaining how the term Piety was used with respect to Music. The most important document concerning liturgical music within the Roman Catholic Church in the 18th century was the Encyclica Annus qui, published by Pope BenediktXIV in 1749 for the jubilee year of 1750. This document represents the somewhat delayed official reaction of the church to the so-called "stile nuovo" and opera. Its aim was to weaken the impact of musical innovations developed within secular music on liturgical music. This document was apparently not published in the Habsburg Empire in 1750, because the prohibition of trumpets and kettle drums in church music was not declared by the empress Maria Theresia until 1754.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Musicologica Brunensia

  • ISSN

    1212-0391

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    49

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    3-9

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus