Pedagogická antropologie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33150392" target="_blank" >RIV/61989592:15210/14:33150392 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pedagogická antropologie
Popis výsledku v původním jazyce
Ke koncepci pedagogické antropologie je možno přistupovat v zásadě prostřednictvím dvou vzájemně se doplňujících přístupů. První z nich můžeme označit jako filozofický, myšlenkový, druhý pak jako přístup pragmaticky orientovaný, ve smyslu aplikace antropologie do konkrétního pedagogického prostředí. Oba tyto přístupy principiálně vycházejí z integrálně koncipované antropologie. Aplikace antropologických poznatků do výchovy a vzdělávání umožňuje antropologii pojmout nejen jako deskriptivní vědu o člověku, tedy o lidských vlastnostech, schopnostech, lidské různorodosti v teoretické rovině, ale také v pedagogické praxi, tedy jako vědu pomáhající, ba dokonce sloužící člověku v každodenních situacích. Náš koncept zahrnuje prolegomena k pedagogické antropologii, historickou dimenzi této disciplíny, věnujeme se vzniku moderní pedagogické antropologie, zejména pak pedagogické antropologii Wilhelma Diltheye, Maxe Schelera, Martina Bubera a Richarda Rortyho. Člověk je zde představen jako Homo ed
Název v anglickém jazyce
Pedagogical antrhopology
Popis výsledku anglicky
The concept of pedagogical anthropology can be approached essentially from two complementary methodologies. The first can be described as philosophical and thoughtful, while the other is pragmatically oriented and in the sense of applying the anthropology in specific pedagogical setting. Both these approaches in essence initiate from the integrally conceived anthropology. The application of anthropological findings in education and upbringing makes possible the perception of anthropology as not only descriptive science about human person, human characteristics, abilities, and diversity in theoretical level but also in pedagogical practice as a science that assists and even serves a person in everyday situations. Our concept encompasses Prolegomena to Pedagogical Anthropology, a historic dimension of this discipline. We examine the origins of modern pedagogical anthropology, namely the pedagogical anthropology of Wilhelm Dilthey, Max Scheler, Martin Buber and Richard Rorty. Human person
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AC - Archeologie, antropologie, etnologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Integrální antropologie
ISBN
978-80-7387-816-0
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
327-338
Počet stran knihy
421
Název nakladatele
Triton
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—