Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pedagogická antropologie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33150392" target="_blank" >RIV/61989592:15210/14:33150392 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pedagogická antropologie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Ke koncepci pedagogické antropologie je možno přistupovat v zásadě prostřednictvím dvou vzájemně se doplňujících přístupů. První z nich můžeme označit jako filozofický, myšlenkový, druhý pak jako přístup pragmaticky orientovaný, ve smyslu aplikace antropologie do konkrétního pedagogického prostředí. Oba tyto přístupy principiálně vycházejí z integrálně koncipované antropologie. Aplikace antropologických poznatků do výchovy a vzdělávání umožňuje antropologii pojmout nejen jako deskriptivní vědu o člověku, tedy o lidských vlastnostech, schopnostech, lidské různorodosti v teoretické rovině, ale také v pedagogické praxi, tedy jako vědu pomáhající, ba dokonce sloužící člověku v každodenních situacích. Náš koncept zahrnuje prolegomena k pedagogické antropologii, historickou dimenzi této disciplíny, věnujeme se vzniku moderní pedagogické antropologie, zejména pak pedagogické antropologii Wilhelma Diltheye, Maxe Schelera, Martina Bubera a Richarda Rortyho. Člověk je zde představen jako Homo ed

  • Název v anglickém jazyce

    Pedagogical antrhopology

  • Popis výsledku anglicky

    The concept of pedagogical anthropology can be approached essentially from two complementary methodologies. The first can be described as philosophical and thoughtful, while the other is pragmatically oriented and in the sense of applying the anthropology in specific pedagogical setting. Both these approaches in essence initiate from the integrally conceived anthropology. The application of anthropological findings in education and upbringing makes possible the perception of anthropology as not only descriptive science about human person, human characteristics, abilities, and diversity in theoretical level but also in pedagogical practice as a science that assists and even serves a person in everyday situations. Our concept encompasses Prolegomena to Pedagogical Anthropology, a historic dimension of this discipline. We examine the origins of modern pedagogical anthropology, namely the pedagogical anthropology of Wilhelm Dilthey, Max Scheler, Martin Buber and Richard Rorty. Human person

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AC - Archeologie, antropologie, etnologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Integrální antropologie

  • ISBN

    978-80-7387-816-0

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    327-338

  • Počet stran knihy

    421

  • Název nakladatele

    Triton

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly