Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Turistická kolonizace Moravského krasu ve světle epigrafických památek Býčí skály

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33151268" target="_blank" >RIV/61989592:15210/14:33151268 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Turistická kolonizace Moravského krasu ve světle epigrafických památek Býčí skály

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Moravský kras představuje jeden z nejstarších turisticky vyhledávaných regionů na Moravě. O vzniku a šíření turismu v této oblasti vzniklo již několik pojednání, ovšem stále mimo odborný zájem stojí zdejší soubory historických turistických nápisů - graffiti, dochované ve zdejším jeskynním prostředí. Domníváme se, že právě tato kategorie epigrafických památek představuje jedinečný pramen osvětlující vznik, rozvoj a proměny turistického hnutí v Moravském krasu. Předkládaná studie se zaměřuje na představení jednoho z nejvýznamnějších souborů nápisů a graffiti dochovaný v jeskyni Býčí skála, ve střední části Moravského krasu.

  • Název v anglickém jazyce

    Touristic colonization of the Moravian Karst in the light of epigraphic relics of the cave Býčí skála

  • Popis výsledku anglicky

    The study focuses on analysis of the collection of historical graffiti preserved in the cave Býčí skála (Moravian Karst). Epigraphic relics preserved here, started to be produced around 1796, when the cave was an integral part of the Lichtenstein romantic landscape park. The research proved several touristic "waves of colonization" that manifested themselves in different character of the graffiti and their varied spatial distribution in the cave. The first wave of touristic presence in the place is connected with German elites, often affiliated to the Lichtenstein court. The authors call it the Swiss-Alpine period of tourism development in "Moravian Switzerland", as the region was called in this period. The second wave of tourism was associated with Czech population, which appears in the course of the second half of the 19th century, according to graffiti. At the end of this century the Czech patriots renamed the area "Moravian Karst". The model of "Arcadia" is found again, but no more

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AC - Archeologie, antropologie, etnologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Český lid 101/2014

  • ISSN

    0009-0794

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    101/2014

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    459-482

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus