Analýza hodnot a smyslu života u klientů kontaktního centra pro uživatele návykových látek
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33152329" target="_blank" >RIV/61989592:15210/14:33152329 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza hodnot a smyslu života u klientů kontaktního centra pro uživatele návykových látek
Popis výsledku v původním jazyce
Východiska: Hodnoty a smysl života jsou koncepty, které spolu úzce souvisí. Tyto koncepty jsou důležitým aspektem v léčbě užívání nelegálních návykových látek, ale mohou se stát i základním aspektem při kontaktní práci v kontaktním centru. Cílem pilotnístudie bylo zmapovat hodnoty a smysl života u klientů kontaktního centra v Olomouci. Přidruženým cílem bylo zmapovat tzv. slepá místa v poskytování služeb pro klienty s ohledem na zjištěnou hodnotovou orientaci. . Soubor: Výběrový soubor tvořily dvě skupiny - první, 13 klientů kontaktního centra (K-centra) z původně 15 oslovených klientů. Jednalo se o aktivní uživatele pervitinu. A druhou skupinu tvořili 3 pracovníci K-centra. vMetody: PVQ - Portrait Values Questionnaire, dotazník Logo test, polostrukturované interview. Výsledky: Nejvíce participantů mají nejvyšší hodnotu universalismus a stimulaci. Devět participantů prožívá špatné naplnění smyslu a vyskytuje se u nich existenciální frustrace. Svoji situaci se snaží řešit s kontaktními
Název v anglickém jazyce
Analysis of life values and purpose of life in clients of a contact centre for substance abuse
Popis výsledku anglicky
Background: Life values and purpose of life are two closely interrelated concepts. They are an important aspect in treatment of substance abuse, and they can represent the core aspect of work in a contact centre. Research objectives: Primary goal was toestablish and map main values and meaning of life of clients from contact centre Olomouc. Secondary objective was to determine blind spots in provided services to clients based upon results from primary goal. Sample: The research sample consisted from 2groups. First group contained 13 clients of contact centre, all active users of crystal meth, and the second group was three workers of the contact centre.Methods: PVQ - Portrait Values Questionnaire, Logo Test questionnaire, semi-structured interview. Results: Most participants see universalism and stimulation as the highest values. Most participants also do not fully experience purpose in their lives and they demonstrate signs of existential frustration. They try to improve their situa
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Alkoholizmus a drogové závislosti (Protialkoholický obzor)
ISSN
0862-0350
e-ISSN
—
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
49
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
25
Strana od-do
225-249
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—