Využití canisterapie v psychoterapii u dětí předškolního a mladšího školního věku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33153755" target="_blank" >RIV/61989592:15210/14:33153755 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití canisterapie v psychoterapii u dětí předškolního a mladšího školního věku
Popis výsledku v původním jazyce
Canisterapie je speciální forma zooterapie (tj. terapie za přítomnosti zvířat), při které je využíváno léčebného účinku psa na člověka. Zakládá se především na fyzickém kontaktu člověka se psem. Pozitivní působení se projevuje v oblasti fyzické, psychické i sociální. Často se používá jako podpůrná psychoterapeutická metoda, jestliže jiná metoda není účinná nebo ji nelze použít (Podané ruce, 2009). Kromě canisterapie je možno hovořit o dalších terapiích za pomoci zvířat, kterými jsou například felinoterapie, hipoterapie, delfínoterapie, lamaterapie a další, které se liší využitím konkrétního zvířecího druhu. Výzkum této práce je rozdělený na tři části (dle použitých výzkumných metod) a jeho záměrem je dosáhnout dvou cílů. Prvním cílem je ověřit pozitivní efekt canisterapie. Druhý cíl má za úkol porovnat efekt canisterapie u dětí předškolního a mladšího školního věku.
Název v anglickém jazyce
Use of canistherapy in psychotherapy for children of preschool and school age
Popis výsledku anglicky
Canistherapy is a special form of zootherapy (i.e. therapy in the presence of animals), which is used in the treatment effect on humans by dog. It is based primarily on the physical human contact with the dog. The positive effect is manifested in the physical, mental and social. Often used as a supportive psychotherapeutic method if another method is not effective or can not be used (Helping Hands, 2009). In addition canistherapy can talk about other therapies using animals, which are for example felinoterapie, hippotherapy, delfínoterapie, lamaterapie and others, which vary using a specific animal species. The research of this paper is divided into three parts (according to the research methods) and is intended to achieve two objectives. The first objective is to verify the positive effect of therapy. The second objective seeks to compare the effect of animal assisted therapy in preschool and early school age.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-244-4586-1
Počet stran knihy
170
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—