Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Medial reflection of Euro myths in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33158279" target="_blank" >RIV/61989592:15210/14:33158279 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15220/14:33158279

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ces.upol.cz/wp-content/uploads/2014/12/CES_1_14_Filipec-Hurtikova.pdf" target="_blank" >http://www.ces.upol.cz/wp-content/uploads/2014/12/CES_1_14_Filipec-Hurtikova.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Medial reflection of Euro myths in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main aim of this article is to provide a deeper understanding of Euro myths in the Czech Republic and reveal their origins and nature. After bringing definition of Euro myths, several myths are analysed and put into theory of myths. We consider thereare three main sources of euro myths: (social) media tabloidization, wrong national transposition resulting in 'gold plating' and the misunderstanding of legislative proposals. In all three cases tabloid and social media play an important role as the carrier of myth information to a broader audience. They help to spread euro myths among citizens and satisfy their demand for tabloid information which puts the EU in the negative light. The media also help to spread euro myths through national boundariesas the connection between Czech and British media shows. Th e case study is mainly empirically based on the analysis of approximately 20 of the best known euro myths. Most of them have become relevant after the EU accession of the Czech R

  • Název v anglickém jazyce

    Medial reflection of Euro myths in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The main aim of this article is to provide a deeper understanding of Euro myths in the Czech Republic and reveal their origins and nature. After bringing definition of Euro myths, several myths are analysed and put into theory of myths. We consider thereare three main sources of euro myths: (social) media tabloidization, wrong national transposition resulting in 'gold plating' and the misunderstanding of legislative proposals. In all three cases tabloid and social media play an important role as the carrier of myth information to a broader audience. They help to spread euro myths among citizens and satisfy their demand for tabloid information which puts the EU in the negative light. The media also help to spread euro myths through national boundariesas the connection between Czech and British media shows. Th e case study is mainly empirically based on the analysis of approximately 20 of the best known euro myths. Most of them have become relevant after the EU accession of the Czech R

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AD - Politologie a politické vědy

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Contemporary European Studies

  • ISSN

    1805-5133

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2014

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    45-67

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus