EDUKACE SENIORŮ. Geragogika a gerontodidaktika
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F15%3A33154552" target="_blank" >RIV/61989592:15210/15:33154552 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60460709:41600/15:68080
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
EDUKACE SENIORŮ. Geragogika a gerontodidaktika
Popis výsledku v původním jazyce
Monografie prezentuje stárnutí populace jako výzvu pro edukaci a reflektuje geragogiku z hlediska její terminologie, charakteru i historického kontextu. Popisuje stěžejní kategorie geragogiky, tj. její předmět a objekt. Prizmatem předmětu akcentuje problematiku edukace seniorů jako přípravy na stáří, jako druhého životního programu a jako cestu ke kvalitě života ve stáří. Autorky diskutují o označení objektu geragogiky a popisují specifika seniorů jako účastníků vzdělávání. Pozornost je věnována rovněžvzdělávání seniorů v České republice i v zahraničí. Propojení teoretických poznatků s praktickou aplikací nabízí kapitola věnující se gerontodidaktice, kde jsou popsány základní didaktické kategorie, přístupy k edukaci seniorů a fáze didaktického procesu. Zvláštní pozornost je věnována vztahu mezi seniorskými účastníky vzdělávání a lektorem ve vzdělávání seniorů, proto je také podrobněji představen přístup orientovaný na účastníka vycházející z principů na osobu zaměřeného přístupu dle C
Název v anglickém jazyce
Education of Seniors. Geragogy and gerodidactics
Popis výsledku anglicky
The monograph of an aging population presents a challenge for education and reflects gegarogy in terms of its terminology, character and historical contex. It describes key categories of geragogy, ie. its subject and object. Trought the prism of the subject it emphasizes the issues of educating seniors as preparing for old age, as a second life program and as a path to the quality of life in old age. The authors discuss the designation of the object of geragogy and describe the specifics of seniors as learners. Attention is also paid to the education of seniors in the Czech Republic and abroud. Linking theoretical knowledge with practical application offers the chapter devoted to gerontodidactisćs which describes the basic didactic categories, approaches to educate seniors and didactic phase of the proces. Special attention is paid to the relationship betwen senior lerrners and the lecture in education for the elderly, that's why it is also presented in detail the participant oriented
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-247-5446-8
Počet stran knihy
232
Název nakladatele
Grada
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—