Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

EDUKACE SENIORŮ. Geragogika a gerontodidaktika

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F15%3A33154552" target="_blank" >RIV/61989592:15210/15:33154552 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60460709:41600/15:68080

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    EDUKACE SENIORŮ. Geragogika a gerontodidaktika

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Monografie prezentuje stárnutí populace jako výzvu pro edukaci a reflektuje geragogiku z hlediska její terminologie, charakteru i historického kontextu. Popisuje stěžejní kategorie geragogiky, tj. její předmět a objekt. Prizmatem předmětu akcentuje problematiku edukace seniorů jako přípravy na stáří, jako druhého životního programu a jako cestu ke kvalitě života ve stáří. Autorky diskutují o označení objektu geragogiky a popisují specifika seniorů jako účastníků vzdělávání. Pozornost je věnována rovněžvzdělávání seniorů v České republice i v zahraničí. Propojení teoretických poznatků s praktickou aplikací nabízí kapitola věnující se gerontodidaktice, kde jsou popsány základní didaktické kategorie, přístupy k edukaci seniorů a fáze didaktického procesu. Zvláštní pozornost je věnována vztahu mezi seniorskými účastníky vzdělávání a lektorem ve vzdělávání seniorů, proto je také podrobněji představen přístup orientovaný na účastníka vycházející z principů na osobu zaměřeného přístupu dle C

  • Název v anglickém jazyce

    Education of Seniors. Geragogy and gerodidactics

  • Popis výsledku anglicky

    The monograph of an aging population presents a challenge for education and reflects gegarogy in terms of its terminology, character and historical contex. It describes key categories of geragogy, ie. its subject and object. Trought the prism of the subject it emphasizes the issues of educating seniors as preparing for old age, as a second life program and as a path to the quality of life in old age. The authors discuss the designation of the object of geragogy and describe the specifics of seniors as learners. Attention is also paid to the education of seniors in the Czech Republic and abroud. Linking theoretical knowledge with practical application offers the chapter devoted to gerontodidactisćs which describes the basic didactic categories, approaches to educate seniors and didactic phase of the proces. Special attention is paid to the relationship betwen senior lerrners and the lecture in education for the elderly, that's why it is also presented in detail the participant oriented

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-247-5446-8

  • Počet stran knihy

    232

  • Název nakladatele

    Grada

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy