INTELIGENTNÍ VOZIDLOVÉ SYSTÉMY - SYSTÉMY PRO ZMÍRNĚNÍ NÁSLEDKŮ KOLIZE S CHODCI
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F15%3A33155047" target="_blank" >RIV/61989592:15210/15:33155047 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://pernerscontacts.upce.cz/PC_402015.pdf" target="_blank" >http://pernerscontacts.upce.cz/PC_402015.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
INTELIGENTNÍ VOZIDLOVÉ SYSTÉMY - SYSTÉMY PRO ZMÍRNĚNÍ NÁSLEDKŮ KOLIZE S CHODCI
Popis výsledku v původním jazyce
Systémy pro zmírnění následků kolize s chodci (Pedestrian Collision Mitigation Systems - PCMS) snižují závažnost kolize s chodci, kterým nelze zabránit, a rovněž snižují pravděpodobnost takovýchto kolizí. Pomocí upozornění na možnost kolize a automatického brzdění pro zmírnění následků kolize systémy pomáhají snížit rychlost vozidla ve chvíli, kdy je pravděpodobnost kolize vysoká. Snížením intenzity nárazu tak dochází ke snížení závažnosti a rozsahu zranění chodců. Obecně u takovýchto systémů posuzujememnoho aspektů jako základní strategii řízení, minimální požadavky na funkcionalitu, základní prvky rozhraní řidiče, minimální požadavky na diagnostiku a odezvu při poruše systému a rovněž popis testovacích postupů systémů pro zmírnění následků kolize schodci. Podle stupně zásahu systému do řízení vozidla a intenzity varování řidiče rozeznáváme různé úrovně systému, jež přinášejí částečnou automatizaci řízení vozidla v podélném směru a tím i redukci zátěže řidiče vozidla. Zkusme nahlédn
Název v anglickém jazyce
INTELLIGENT VEHICLE SYSTEMS - COLLISION MITIGATION VEHICLE SYSTEMS FOR PEDESTRIANS
Popis výsledku anglicky
Pedestrian Collision Mitigation Systems - PCMS reducing severity of collisions with pedestrians, which are inevitable and decreasing probability of such accidents. By means of collision warning and automatic mitigation braking the systems contribute to the reducing vehicle speed in the moment when the probability of collision is high. Decreasing of collision energy enable to reduce seriousness and range of pedestrian's injury. Generally these systems are described by many features like strategy of control, minimal requirements on functionality, basic elements of HMI, minimal requirements on diagnostics, response to system failure and specification of testing procedures for collision mitigation. According to the rate of system intervention to the vehicle control and level of driver warning it is possible to distinguish various types of system that enable partial autonomous vehicle control in longitudinal direction thereby reduction of driver disturbances.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Perners's Contacts
ISSN
1801-674X
e-ISSN
—
Svazek periodika
XLVIII
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
118-125
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—