Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On the linguistic status of the paragraph

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F15%3A33155387" target="_blank" >RIV/61989592:15210/15:33155387 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Zum linguistischen Status des Absatzes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Der Absatz hat in der Sprachtheorie nur relativ wenig Aufmerksamkeit gefunden. In diesem Beitrag soll den Gründen für die Marginalisierung dieser schriftsprachlichen Einheit nachgegangen werden. Zu diesem Zweck wird der Absatz zunächst im Kontext 'benachbarter? Einheiten (Text, Satz, Periode) betrachtet. Danach werden einschlägige Beiträge gesichtet, und zwar sowohl ältere und neuere Absatzcharakterisierungen aus dem deutschen Sprachraum als auch Beiträge aus anderen Sprachkulturen. Anschließend wird die linguistische Relevanz dieser Einheit diskutiert. Hierbei wird unter anderem demonstriert, dass viele Beiträge zur Absatztheorie der traditionell-rhetorischen Konzeption der Periode nahe stehen, so dass es sich empfiehlt, diese beiden Konzeptionen im Zusammenhang zu betrachten.

  • Název v anglickém jazyce

    On the linguistic status of the paragraph

  • Popis výsledku anglicky

    The paragraph has gained only little interest in the theory of language. This article examines the reasons for the neglect of this unit of written language. For this purpose, the paragraph is regarded within the context of 'related' units (text, sentence, period). This is followed by a presentation of older and recent contributions to paragraph theory from German language theory but also from other language cultures. After that follows a discussion of the linguistic relevance of the paragraph. It turnsout that many contributions to the theory of the paragraph have strong affinities with the conception of the period. Therefore, it is advisable to view these conceptions in correlation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA14-06106S" target="_blank" >GA14-06106S: Dějiny teorie německé interpunkce</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Aussiger Beiträge

  • ISSN

    1802-6419

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    prosinec

  • Stát vydavatele periodika

    AT - Rakouská republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    139-157

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus