Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SCHOOL SELF-CONCEPT OF ADOLESCENTS AGED 10-15 IN SLOVAKIA AND IN CZECH REPUBLIC. COMPARATIVE STUDY

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F15%3A33158469" target="_blank" >RIV/61989592:15210/15:33158469 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    SCHOOL SELF-CONCEPT OF ADOLESCENTS AGED 10-15 IN SLOVAKIA AND IN CZECH REPUBLIC. COMPARATIVE STUDY

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution is focused on the school self-concept of adolescents. The school self-concept is very important psychological and educational problem because of the relation between the self-concept and school performance and because of the relatively low count of the relevant diagnostics methods. The comparative study is based on the data from Slovak and Czech adolescents aged 10-15 and is the result of the research cooperation between the Department of Psychology (Faculty of Arts, Palacký UniversityOlomouc) and Department of Educational and School Psychology (Faculty of Education, Constantine the Philosopher University in Nitra). We assumed that there exists the difference between the Slovak and Czech population in the school self-concept. Our research sample consists of approximately 5 900 adolescents (4 200 Czech and 1 700 Slovak adolescents). As a research method we used the SPAS (Student?s Perception of Ability Scale), concretely version III which was standardized in Slovakia a

  • Název v anglickém jazyce

    SCHOOL SELF-CONCEPT OF ADOLESCENTS AGED 10-15 IN SLOVAKIA AND IN CZECH REPUBLIC. COMPARATIVE STUDY

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution is focused on the school self-concept of adolescents. The school self-concept is very important psychological and educational problem because of the relation between the self-concept and school performance and because of the relatively low count of the relevant diagnostics methods. The comparative study is based on the data from Slovak and Czech adolescents aged 10-15 and is the result of the research cooperation between the Department of Psychology (Faculty of Arts, Palacký UniversityOlomouc) and Department of Educational and School Psychology (Faculty of Education, Constantine the Philosopher University in Nitra). We assumed that there exists the difference between the Slovak and Czech population in the school self-concept. Our research sample consists of approximately 5 900 adolescents (4 200 Czech and 1 700 Slovak adolescents). As a research method we used the SPAS (Student?s Perception of Ability Scale), concretely version III which was standardized in Slovakia a

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Turkish Online Journal of Educational Technology

  • ISSN

    1303-6521

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2015

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    488-496

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus