Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

"Vidia ma?" - Zdanie, že sa niekto pozerá, zvyšuje čestnosť v modifikovanej hre diktátor

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F15%3A33158938" target="_blank" >RIV/61989592:15210/15:33158938 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    "Vidia ma?" - Zdanie, že sa niekto pozerá, zvyšuje čestnosť v modifikovanej hre diktátor

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Skúmali sme efekt zrkadla na poctivosť participantov v modifikovanej hre Diktátor. Zrkadlo bolo umiestneného pred participantami. Explicítne pravidlo znelo "Vezmi si jednu odmenu". Očakávali sme, že participanti budú porušovať pravidlo signifikantne menej v prítomnosti zrkadla. V prvej štúdii, skupina predškolných detí prešla úlohou v rámci vnútrosubjektového designu s opakovaných meraním, pričom experimentálne podmienky boli zopakované dva týždne po preteste. V druhej štúdii bol použitý medzisubjektový design sa skupinu univerzitných študentov. V oboch prípadoch naše výsledky ukazujú vysoko signifikantný pomer šancí zrkadla na znižovanie porušovania pravidla. Tieto výsledky dosahujú vyšších výsledkov ako známe štúdie založené na základnej hre Diktátor. To naznačuje, že proces seba-evaluácie, spustený objektívnym sebauvedomovaním, môže hrať dôležitú úlohu v rámci tohto usporiadania.

  • Název v anglickém jazyce

    "Do they see me?" - Cues of being watched enhance honesty in modified dictator game

  • Popis výsledku anglicky

    We examined the effect of the mirror in front of participants on honesty in the modified Dictator game with the explicit rule "Take one item of reward only". We expected that participants will transgress the rule significantly less in the presence of mirror. In first study, a group of preschool children underwent the task in the within-subject repeated measures design; the experimental condition was used two weeks after the pretest. In second study, a between-subject design was used to a group of university students. In both cases, our results show highly significant odds ratio of the preventing the transgressing the rule. These results are higher than those known from studies based on simple Dictator game, what suggests that the process of self-evaluation triggered by objective self-awareness may play an important role in this setting.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sociální studia

  • ISSN

    1214-813X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4/2015

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    19-30

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus