VNÍMÁNÍ ATRAKTIVITY A VLASTNÍ BODY IMAGE
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F16%3A33159183" target="_blank" >RIV/61989592:15210/16:33159183 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
VNÍMÁNÍ ATRAKTIVITY A VLASTNÍ BODY IMAGE
Popis výsledku v původním jazyce
Tato práce se zabývá atraktivitou, jakožto fenoménem sociální psychologie, který má velký vliv při sociálním kontaktu. Cílem je posoudit vztahy a rozdíly v hodnocení atraktivity a body image u mužů a žen. Jako výzkumnou metodu jsme použili vlastní škálu Basic Body Olomouc Rating (BOBR). V našem výzkumu jsme disponovali souborem lidí N = 5616, získaný byl metodou samovýběru, příležitostného výběru a metodou sněhové koule. Hypotézy jsou stanoveny čtyři a zaměřují se na existenci signifikantního rozdílu mezi reálnou a ideální postavou u muže, reálnou a ideální figurou u ženy; a na existenci signifikantního rozdílu mezi ideální postavou a označením "Atraktivní muž", resp. "Atraktivní žena". Použili jsme popisnou statistiku a párový t-test. Prokázali jsme, že existují signifikantní rozdíly v hodnocení reálné a ideální postavy u mužů i žen. Muži se liší v pohledu na ideální postavu oproti atraktivnímu ideálu.
Název v anglickém jazyce
PERCEPTION OF ATTRACTIVENESS AND OWN BODY IMAGE
Popis výsledku anglicky
This paper focuses on attractiveness as a social psychology phenomenon, which has a significant influence within social contact. The aim was to observe connections and differences in the assessment of attractiveness and own body image among men and women. As a research method we used our own scale entitled Basic Olomouc Body Rating (BOBR). A research sample included 5616 people. We hypothesized existence of a significant difference between the real and the ideal figure for men, respectively women; and the existence of a significant difference between the ideal figure and the figure marked as "the attractive man", respectively "the attractive woman". We used descriptive statistics and paired t-test. The results showed significant differences in the perception of real and ideal figures in both men and women. Men differ in their view on an ideal figure compared to an attractive ideal.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Psychologie pro praxi
ISSN
1803-8670
e-ISSN
—
Svazek periodika
2016
Číslo periodika v rámci svazku
1-2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
9-19
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—