Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Girl Who Prospered: The Implied Author as an Integrative Hermeneutic Device in Angela Carter's "The Werewolf"

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F16%3A33160996" target="_blank" >RIV/61989592:15210/16:33160996 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Girl Who Prospered: The Implied Author as an Integrative Hermeneutic Device in Angela Carter's "The Werewolf"

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper describes a reader-response survey focused on the perception of reliability of narration in Angela Carter's short story "The Werewolf." The ethical evaluation of the main protagonist by the readers indicated that a low degree of determinacy of the implied author combined with a matter-of-fact third person narration used by Carter might lead most readers to accept the narrative at face value despite a relatively large amount of textual evidence to the contrary. Readers construe the implied author to use as an integrative hermeneutic device according to their particular tastes, interpretative strategies and personalities. This inference then guides them in their attitude towards the reliability of the account given and, ultimately, enables them to form their own interpretation of the story. This paper does not intend to postulate the implied author in the Boothian sense as the key to unlocking the "most correct" meaning of the text, but rather as a cognitive device utilized by the reader to actualize the textual form and achieve enjoyment tailored to their own identity.

  • Název v anglickém jazyce

    The Girl Who Prospered: The Implied Author as an Integrative Hermeneutic Device in Angela Carter's "The Werewolf"

  • Popis výsledku anglicky

    This paper describes a reader-response survey focused on the perception of reliability of narration in Angela Carter's short story "The Werewolf." The ethical evaluation of the main protagonist by the readers indicated that a low degree of determinacy of the implied author combined with a matter-of-fact third person narration used by Carter might lead most readers to accept the narrative at face value despite a relatively large amount of textual evidence to the contrary. Readers construe the implied author to use as an integrative hermeneutic device according to their particular tastes, interpretative strategies and personalities. This inference then guides them in their attitude towards the reliability of the account given and, ultimately, enables them to form their own interpretation of the story. This paper does not intend to postulate the implied author in the Boothian sense as the key to unlocking the "most correct" meaning of the text, but rather as a cognitive device utilized by the reader to actualize the textual form and achieve enjoyment tailored to their own identity.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Hradec Králové Journal of Anglophone Studies

  • ISSN

    2336-3347

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    44-49

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus