GOBBLEDYGOOK AND GIBBERISH - WHY IT IS IMPORTANT TO TEACH STUDENTS OF EAP TO WRITE CLEARLY AND EFFICIENTLY
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F16%3A33161287" target="_blank" >RIV/61989592:15210/16:33161287 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.kal.upol.cz/veda_a_vyzkum/konference/trendy_v_jazykovem_vzdelavani_v_terciarni_sfere_v_jazykovych_centrech_na_ff_v_cr_a_sr_ii.html" target="_blank" >http://www.kal.upol.cz/veda_a_vyzkum/konference/trendy_v_jazykovem_vzdelavani_v_terciarni_sfere_v_jazykovych_centrech_na_ff_v_cr_a_sr_ii.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
GOBBLEDYGOOK AND GIBBERISH - WHY IT IS IMPORTANT TO TEACH STUDENTS OF EAP TO WRITE CLEARLY AND EFFICIENTLY
Popis výsledku v původním jazyce
Many EAP students believe academic writing mainly consist of complex sentence structure and advanced terminology. At the same time, the trend in the English speaking world is to make the language more accessible. The aim of writing must be shifted from complexity to communication. The task for teachers of EAP today is to persuade their students to write clearly and effectively. This article takes a quick look at what the problems consist of and how to get past them. It also includes some examples on how to improve the students' texts.
Název v anglickém jazyce
GOBBLEDYGOOK AND GIBBERISH - WHY IT IS IMPORTANT TO TEACH STUDENTS OF EAP TO WRITE CLEARLY AND EFFICIENTLY
Popis výsledku anglicky
Many EAP students believe academic writing mainly consist of complex sentence structure and advanced terminology. At the same time, the trend in the English speaking world is to make the language more accessible. The aim of writing must be shifted from complexity to communication. The task for teachers of EAP today is to persuade their students to write clearly and effectively. This article takes a quick look at what the problems consist of and how to get past them. It also includes some examples on how to improve the students' texts.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Trendy v jazykovém vzdělávání v terciární sféře v jazykových centrech na FF v ČR a SR II. - Testování a měření jazykových kompetencí
ISBN
978-80-244-4917-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
99-106
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci, Filozofická fakulta
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Centrum jazykového vzdělávání FF UP, Vodární 6
Datum konání akce
16. 10. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—