Karl Goldmark and Czech National Opera: The Final Operas of Antonín Dvořák and Zdeněk Fibich
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F16%3A73582310" target="_blank" >RIV/61989592:15210/16:73582310 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1556/6.2016.57.3-4.4" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1556/6.2016.57.3-4.4</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1556/6.2016.57.3-4.4" target="_blank" >10.1556/6.2016.57.3-4.4</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Karl Goldmark and Czech National Opera: The Final Operas of Antonín Dvořák and Zdeněk Fibich
Popis výsledku v původním jazyce
Dvořák and Fibich gave increased attention to opera composition during the 1890’s and the beginning of the twentieth century. They both crowned their achievements with monumental operas on subjects with historical settings; Fibich’s The Fall of Arkona (1900) and Dvořák‘s Armida (1904). The reason for this apparent coincidence was, in part, that these works were written after Wagner’s operas and before the operatic successes of Richard Strauss, when it was possible to devise free combinations of symphonically composed scenes, arioso-like vocal lines influenced by verismo, and the dramaturgical effects of grand opera. As a praised model for successful historical opera could serve Karl Goldmark´s famous work Die Königin von Saba.
Název v anglickém jazyce
Karl Goldmark and Czech National Opera: The Final Operas of Antonín Dvořák and Zdeněk Fibich
Popis výsledku anglicky
Dvořák and Fibich gave increased attention to opera composition during the 1890’s and the beginning of the twentieth century. They both crowned their achievements with monumental operas on subjects with historical settings; Fibich’s The Fall of Arkona (1900) and Dvořák‘s Armida (1904). The reason for this apparent coincidence was, in part, that these works were written after Wagner’s operas and before the operatic successes of Richard Strauss, when it was possible to devise free combinations of symphonically composed scenes, arioso-like vocal lines influenced by verismo, and the dramaturgical effects of grand opera. As a praised model for successful historical opera could serve Karl Goldmark´s famous work Die Königin von Saba.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia Musicologica
ISSN
1788-6244
e-ISSN
—
Svazek periodika
57
Číslo periodika v rámci svazku
3-4
Stát vydavatele periodika
HU - Maďarsko
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
"349–359"
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—