Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Karl Goldmark and Czech National Opera: The Final Operas of Antonín Dvořák and Zdeněk Fibich

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F16%3A73582310" target="_blank" >RIV/61989592:15210/16:73582310 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1556/6.2016.57.3-4.4" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1556/6.2016.57.3-4.4</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1556/6.2016.57.3-4.4" target="_blank" >10.1556/6.2016.57.3-4.4</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Karl Goldmark and Czech National Opera: The Final Operas of Antonín Dvořák and Zdeněk Fibich

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Dvořák and Fibich gave increased attention to opera composition during the 1890’s and the beginning of the twentieth century. They both crowned their achievements with monumental operas on subjects with historical settings; Fibich’s The Fall of Arkona (1900) and Dvořák‘s Armida (1904). The reason for this apparent coincidence was, in part, that these works were written after Wagner’s operas and before the operatic successes of Richard Strauss, when it was possible to devise free combinations of symphonically composed scenes, arioso-like vocal lines influenced by verismo, and the dramaturgical effects of grand opera. As a praised model for successful historical opera could serve Karl Goldmark´s famous work Die Königin von Saba.

  • Název v anglickém jazyce

    Karl Goldmark and Czech National Opera: The Final Operas of Antonín Dvořák and Zdeněk Fibich

  • Popis výsledku anglicky

    Dvořák and Fibich gave increased attention to opera composition during the 1890’s and the beginning of the twentieth century. They both crowned their achievements with monumental operas on subjects with historical settings; Fibich’s The Fall of Arkona (1900) and Dvořák‘s Armida (1904). The reason for this apparent coincidence was, in part, that these works were written after Wagner’s operas and before the operatic successes of Richard Strauss, when it was possible to devise free combinations of symphonically composed scenes, arioso-like vocal lines influenced by verismo, and the dramaturgical effects of grand opera. As a praised model for successful historical opera could serve Karl Goldmark´s famous work Die Königin von Saba.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Musicologica

  • ISSN

    1788-6244

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    57

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3-4

  • Stát vydavatele periodika

    HU - Maďarsko

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    "349–359"

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus