Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Uvedení divadelní hry Rolfa Hochhutha „Náměstek“ v Československu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F17%3A73580899" target="_blank" >RIV/61989592:15210/17:73580899 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Uvedení divadelní hry Rolfa Hochhutha „Náměstek“ v Československu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie se zaměřuje na uvedení kontroverzní divadelní hry Náměstek (The Deputy; Der Stellvertreter, 1963) německého autora Rolfa Hochhutha v Československu. Divadelní hra líčí Pia XII. jako chladného, antisemitského a pronacistického papeže, který sledoval pouze materialistické a finanční zájmy Svatého stolce. Komunistické režimy vynaložily značné úsilí, aby bylo možné hru uvést na divadelní scénu ve střední a východní Evropě, protipapežská hra měla totiž posloužit cílům proticírkevní propagandy. Po jistém váhání Hochhuth nakonec svolil a hra byla uvedena i za železnou oponou. Studie se zaměřuje na okolnosti uvedení hry v českých zemích a na Moravě, konkrétně v Divadle Vítězného Února v Hradci Králové, Divadle na Vinohradech v Praze a Státním divadle v Brně.

  • Název v anglickém jazyce

    Production of the Deputy by Rolf Hochhuth in the Czechoslovakia

  • Popis výsledku anglicky

    The author&apos;s study focuses on the controversial play Náměstek (The Deputy; Der Stellvertreter, 1963) by Rolf Hochhuth, which portrays Pope Pius XII. as cold, anti-Semitic and pro-Nazi leader, motivated almost exclusively by material and financial interests of Holy See. Communist regimes were eager to retrieve Hochhuth&apos;s approval with performance of the play behind the Iron Curtain, as the play was very useful propaganda tool against the Roman Catholic Church. After some hesitation, Hochhuth gave his consent. Study focuses on the production (of Divadlo Vítězného Února in Hradec Králové, Divadlo na Vinohradech in Prague and Státní divadlo v Brně) and public perception of Hochhuth&apos;s play, as well as its treatment by the communist propaganda.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Moderní dějiny

  • ISSN

    1210-6860

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    25

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    261-278

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus