Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Conscious Leadership as One of the Pillars of Conscious Business

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F17%3A73581996" target="_blank" >RIV/61989592:15210/17:73581996 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Conscious Leadership as One of the Pillars of Conscious Business

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In response to many problems our global society faces nowadays, the concepts of conscious capitalism and conscious business emerged. In this paper the basic pillars of conscious business are explained with particular attention being paid to the concept of conscious leadership. The main goal of the paper is to introduce the basic principles of conscious business to academia and to discuss how to implement them into university education and spread them into businesses around the world. This is a culturally sensitive intention. Even though the principles of conscious business can be considered generally agreeable, they have to be presented with a very careful consideration of every concrete national culture and history.

  • Název v anglickém jazyce

    Conscious Leadership as One of the Pillars of Conscious Business

  • Popis výsledku anglicky

    In response to many problems our global society faces nowadays, the concepts of conscious capitalism and conscious business emerged. In this paper the basic pillars of conscious business are explained with particular attention being paid to the concept of conscious leadership. The main goal of the paper is to introduce the basic principles of conscious business to academia and to discuss how to implement them into university education and spread them into businesses around the world. This is a culturally sensitive intention. Even though the principles of conscious business can be considered generally agreeable, they have to be presented with a very careful consideration of every concrete national culture and history.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    KNOWLEDGE FOR MARKET USE 2017: PEOPLE IN ECONOMICS – DECISIONS,BEHAVIOR AND NORMATIVE MODELS

  • ISBN

    978-80-244-5233-3

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    898-904

  • Název nakladatele

    VUP

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    7. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku