Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Importance of Valence-Framing in the Process of Political Communication: Effects on the Formation of Political Attitudes among Viewers of Television News in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F17%3A73582085" target="_blank" >RIV/61989592:15210/17:73582085 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.20901/ms.8.15.6/Primljeno:04.04.2017" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.20901/ms.8.15.6/Primljeno:04.04.2017</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.20901/ms.8.15.6/Primljeno:04.04.2017" target="_blank" >10.20901/ms.8.15.6/Primljeno:04.04.2017</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Importance of Valence-Framing in the Process of Political Communication: Effects on the Formation of Political Attitudes among Viewers of Television News in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article explores the meaning of valence-framing theory in political communication. It examines the influence of valence frames on the formation of political attitudes among the public. The valence-framing effect is derived from the information context value (positive, negative) and applies if people’s attitudes towards a certain subject match the context value of the information received. The article presents a case study of reports during the crisis of Mirek Topolánek’s government in the Czech Republic in 2009. It examines to what extent the context of the statements on the Czech news concerning the parliamentary parties Civic Democratic Party (ODS, leader Mirek Topolánek) and the Czech Social Democratic Party (ČSSD, leader Jiří Paroubek) related to the existing political attitudes of their prospective audiences. The article argues that the valence-framing effect was more evident in the public broadcasting programme Události ČT than the commercial programme Televizní noviny, a paradox which can be explained by the unique link between the attributes of the Czech media environment and the political opinions of their viewers.

  • Název v anglickém jazyce

    The Importance of Valence-Framing in the Process of Political Communication: Effects on the Formation of Political Attitudes among Viewers of Television News in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This article explores the meaning of valence-framing theory in political communication. It examines the influence of valence frames on the formation of political attitudes among the public. The valence-framing effect is derived from the information context value (positive, negative) and applies if people’s attitudes towards a certain subject match the context value of the information received. The article presents a case study of reports during the crisis of Mirek Topolánek’s government in the Czech Republic in 2009. It examines to what extent the context of the statements on the Czech news concerning the parliamentary parties Civic Democratic Party (ODS, leader Mirek Topolánek) and the Czech Social Democratic Party (ČSSD, leader Jiří Paroubek) related to the existing political attitudes of their prospective audiences. The article argues that the valence-framing effect was more evident in the public broadcasting programme Události ČT than the commercial programme Televizní noviny, a paradox which can be explained by the unique link between the attributes of the Czech media environment and the political opinions of their viewers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50601 - Political science

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Media studies

  • ISSN

    1847-9758

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    15

  • Stát vydavatele periodika

    HR - Chorvatská republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    72-91

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85031497800