Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social entrepreneurship: its definition and position in the economic environment of the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F17%3A73582402" target="_blank" >RIV/61989592:15210/17:73582402 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social entrepreneurship: its definition and position in the economic environment of the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Social entrepreneurship is one of trends in current economy. These business activities include, on the one hand, the pursuit of profit and, on the other, fulfilling a certain public interest. The aim of this contribution is to introduce the concept of social entrepreneurship, to give its definition in economic theory and to outline the current state of social business in the Czech Republic. Applied research metods will include data collection and analysis. Conclusions will be provided by the own author’s opinion regarding trends of social entrepreneurship and another research possibilities in this area.

  • Název v anglickém jazyce

    Social entrepreneurship: its definition and position in the economic environment of the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Social entrepreneurship is one of trends in current economy. These business activities include, on the one hand, the pursuit of profit and, on the other, fulfilling a certain public interest. The aim of this contribution is to introduce the concept of social entrepreneurship, to give its definition in economic theory and to outline the current state of social business in the Czech Republic. Applied research metods will include data collection and analysis. Conclusions will be provided by the own author’s opinion regarding trends of social entrepreneurship and another research possibilities in this area.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50201 - Economic Theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Knowledge for market use 2017

  • ISBN

    978-80-244-5233-3

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    918-923

  • Název nakladatele

    Palacký University, Olomouc

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    7. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku