Social entrepreneurship: its definition and position in the economic environment of the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F17%3A73582402" target="_blank" >RIV/61989592:15210/17:73582402 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Social entrepreneurship: its definition and position in the economic environment of the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
Social entrepreneurship is one of trends in current economy. These business activities include, on the one hand, the pursuit of profit and, on the other, fulfilling a certain public interest. The aim of this contribution is to introduce the concept of social entrepreneurship, to give its definition in economic theory and to outline the current state of social business in the Czech Republic. Applied research metods will include data collection and analysis. Conclusions will be provided by the own author’s opinion regarding trends of social entrepreneurship and another research possibilities in this area.
Název v anglickém jazyce
Social entrepreneurship: its definition and position in the economic environment of the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
Social entrepreneurship is one of trends in current economy. These business activities include, on the one hand, the pursuit of profit and, on the other, fulfilling a certain public interest. The aim of this contribution is to introduce the concept of social entrepreneurship, to give its definition in economic theory and to outline the current state of social business in the Czech Republic. Applied research metods will include data collection and analysis. Conclusions will be provided by the own author’s opinion regarding trends of social entrepreneurship and another research possibilities in this area.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50201 - Economic Theory
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Knowledge for market use 2017
ISBN
978-80-244-5233-3
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
918-923
Název nakladatele
Palacký University, Olomouc
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
7. 9. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—