Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cultural economics, the Internet and Participation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F17%3A73582638" target="_blank" >RIV/61989592:15210/17:73582638 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Cultural economics, the Internet and Participation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Digitization and the Internet have affected the arts, heritage organizations and cultural industries along with other information services. Digital information and communication technologies (ICT) have altered the consumption of and participation in a range of creative goods and services, including the live performing arts, recorded music, film and cultural heritage. This chapter looks at some of the changes that have recently come about due to digitization and at the analysis of them by economists, and invokes key concepts in cultural economics to understand the meaning of these trends.

  • Název v anglickém jazyce

    Cultural economics, the Internet and Participation

  • Popis výsledku anglicky

    Digitization and the Internet have affected the arts, heritage organizations and cultural industries along with other information services. Digital information and communication technologies (ICT) have altered the consumption of and participation in a range of creative goods and services, including the live performing arts, recorded music, film and cultural heritage. This chapter looks at some of the changes that have recently come about due to digitization and at the analysis of them by economists, and invokes key concepts in cultural economics to understand the meaning of these trends.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Enhancing Participation in the Arts in the EU: Challenges and Methods

  • ISBN

    978-3-319-09095-5

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    295-310

  • Počet stran knihy

    388

  • Název nakladatele

    Springer International Publishing

  • Místo vydání

    Cham

  • Kód UT WoS kapitoly