Fanouškovský jazyk jako exemplář fanouškovských aktivit s mocenským potenciálem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F17%3A73582906" target="_blank" >RIV/61989592:15210/17:73582906 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://medialnistudia.files.wordpress.com/2017/12/ms_2-17_jansova.pdf" target="_blank" >https://medialnistudia.files.wordpress.com/2017/12/ms_2-17_jansova.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Fanouškovský jazyk jako exemplář fanouškovských aktivit s mocenským potenciálem
Popis výsledku v původním jazyce
Jedním ze způsobů zmocňování se původních mediálních obsahů (TV seriály, knihy apod.) jejich fanoušky je originální fanouškovská tvorba. Zejména písemné fanouškovské práce jsou provázeny specifickým fanouškovským jazykem zvaným fanspeak. Ten slouží konkrétním skupinám fanoušků určitého obsahu k dorozumívání mezi sebou navzájem a zároveň k označování určitých fenoménů specifických buď pro jejich konkrétní fandom, nebo pro fanouškovství obecně. Fanspeak částečně patří do subversivních fanouškovských praktik, jež jsou součástí vyjednávacích strategií s původními autory. Někdy se ovšem stává i strategickým (komerčním) nástrojem samotných originálních tvůrců mediálních sdělení.
Název v anglickém jazyce
Fanspeak as an example of fan activities with power potential
Popis výsledku anglicky
One of the most exemplar parts of media fandom is fan’s creative work (fan fiction). Some fans participate creatively; others just consume the work of the active ones. Fan fiction is linked to the original media products such as movies, television series, comics or books. Some aspects of this work are therefore borrowed. Fan fiction has its own rules of production and rating, it uses original and traditional narrative genres and its own language (fanspeak); its authorship alone is very complex phenomenon. This paper introduces fanspeak as an active fan practice and shows how fans use their special language between themselves and in communication with producers. It postulates fanspeak as one of the examples of manifestoed power potential that fans hold. It also includes some examples of fanspeak as a part of possible commercial strategy which can be used by media producers.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Mediální studia
ISSN
1801-9978
e-ISSN
—
Svazek periodika
2017
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
167-187
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—