Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fanouškovský jazyk jako exemplář fanouškovských aktivit s mocenským potenciálem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F17%3A73582906" target="_blank" >RIV/61989592:15210/17:73582906 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://medialnistudia.files.wordpress.com/2017/12/ms_2-17_jansova.pdf" target="_blank" >https://medialnistudia.files.wordpress.com/2017/12/ms_2-17_jansova.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Fanouškovský jazyk jako exemplář fanouškovských aktivit s mocenským potenciálem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jedním ze způsobů zmocňování se původních mediálních obsahů (TV seriály, knihy apod.) jejich fanoušky je originální fanouškovská tvorba. Zejména písemné fanouškovské práce jsou provázeny specifickým fanouškovským jazykem zvaným fanspeak. Ten slouží konkrétním skupinám fanoušků určitého obsahu k dorozumívání mezi sebou navzájem a zároveň k označování určitých fenoménů specifických buď pro jejich konkrétní fandom, nebo pro fanouškovství obecně. Fanspeak částečně patří do subversivních fanouškovských praktik, jež jsou součástí vyjednávacích strategií s původními autory. Někdy se ovšem stává i strategickým (komerčním) nástrojem samotných originálních tvůrců mediálních sdělení.

  • Název v anglickém jazyce

    Fanspeak as an example of fan activities with power potential

  • Popis výsledku anglicky

    One of the most exemplar parts of media fandom is fan’s creative work (fan fiction). Some fans participate creatively; others just consume the work of the active ones. Fan fiction is linked to the original media products such as movies, television series, comics or books. Some aspects of this work are therefore borrowed. Fan fiction has its own rules of production and rating, it uses original and traditional narrative genres and its own language (fanspeak); its authorship alone is very complex phenomenon. This paper introduces fanspeak as an active fan practice and shows how fans use their special language between themselves and in communication with producers. It postulates fanspeak as one of the examples of manifestoed power potential that fans hold. It also includes some examples of fanspeak as a part of possible commercial strategy which can be used by media producers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Mediální studia

  • ISSN

    1801-9978

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2017

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    167-187

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus