Implementace IS HAP na Pedagogické fakultě Univerzity J.E.Purkyně v Ústí nad Labem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F17%3A73583528" target="_blank" >RIV/61989592:15210/17:73583528 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989592:15810/17:73583528
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Implementace IS HAP na Pedagogické fakultě Univerzity J.E.Purkyně v Ústí nad Labem
Popis výsledku v původním jazyce
Předmětem zakázky byla implementace Informačního systému pro hodnocení akademických pracovníků (IS HAP) na Pedagogické fakultě Univerzity J.E.Purkyně v Ústí nad Labem (dále PF JU). Tato implementace zahrnovala především: konzultační činnost k nastavení zadávacího formuláře, ke způsobu práce s externími informačními zdroji a k harmonogramu sběru dat; provedení hloubkové analýzy uložených dat PF JU; prvotní nastavení modelu hodnocení IS HAP představující zejména nastavení standardů pro jednotlivé pracovní pozice a jednotlivé oblasti hodnocení a nastavení bází pravidel pro agregaci hodnocení z různých oblastí (vzdělávací činnost, tvůrčí činnost, akademické funkce a manažerská činnost); provedení hodnocení akademických pracovníků na základě prvotního nastavení; doladění parametrů modelu hodnocení do finálního tvaru na základě diskuze s vedením PF JU. IS HAP je nástrojem pro řízení kvality lidských zdrojů na vysokých školách. Výkon každého akademického pracovníka je v IS HAP hodnocen jak ve vzdělávací, tak v tvůrčí oblasti jeho činnosti. Vstupní data jsou získávána prostřednictvím webových formulářů, které jsou nejprve automaticky předvyplněny daty z informačních systémů STAG, OBD a RUV a následně doplněny daty poskytnutými akademickými pracovníky. Každé aktivitě obsažené ve formuláři je přiřazena bodová hodnota odrážející význam a/nebo časovou náročnost dané aktivity. Pro oblast vzdělávací i tvůrčí činnosti jsou stanovena standardní bodová hodnocení – odlišná pro odborné asistenty, docenty, profesory a další akademické pracovníky. Celková hodnocení v obou oblastech jsou zobrazena graficky a vyjádřena slovně s využitím jazykové fuzzy škály. Pro agregaci dílčích hodnocení za vzdělávací a tvůrčí činnost je následně použit jazykově orientovaný fuzzy expertní systém. Tento typ agregace je transparentní a srozumitelný i pro laiky, jelikož je popsán verbálně. Výsledné celkové hodnocení je opět k dispozici v grafické i verbální podobě.
Název v anglickém jazyce
Implementation of IS HAP on the Faculty of Education of the Jan Evangelista Purkyně University in Ústí nad Labem
Popis výsledku anglicky
The subject of this contract was the implementation of the Information system for academic staff performance evaluation (IS HAP in later text) on the Faculty of Education of the Jan Evangelista Purkyně University in Ústí nad Labem (FE UJEP in later text). The implementation included: consulting work concerning the setting of the entry form, consultations for the correct usage of external data sources and for data-gathering schedule, an in-depth analysis of the stored data of FE UJEP and a preliminary setting of the evaluation model parameters in the IS HAP based on the results of this analysis and represented mainly by the values of standards for the individual academic positions and both main evaluation areas and by the fuzzy rule-bases settings for aggregation of evaluations form the different evaluation areas (pedagogical and creative areas, academic offices and managerial activities); evaluation of the academic staff members of FE JU on the basis of the preliminary settings of the model; the final tuning of the evaluation model parameters stemming from the discussion with the FE JU management. The IS HAP is a tool for the human resources quality management at universities. In the IS HAP, the performance of each member of academic staff is evaluated in both pedagogical and creative areas. Input data are acquired from a form which is filled by the data from IS STAG, OBD, RUV, and subsequently supplemented by the data provided by the academic staff members. Each activity is assigned a score according to its importance and/or time-consumption. Both pedagogical and creative areas are assigned standard scores – different for senior assistant professors, associate professors, and professors. For easier interpretation, the partial evaluations in both areas are available in graphical and verbal form. A linguistic fuzzy expert system is then used to aggregate the partial evaluations. This type of aggregation is comprehensible even to a layman as it is described verbally.
Klasifikace
Druh
V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva
CEP obor
—
OECD FORD obor
10102 - Applied mathematics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Počet stran výsledku
2
Místo vydání
—
Název nakladatele resp. objednatele
Univerzita J.E.Purkyně
Verze
—