Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The „Slavic Spirit“ and the Opera Scene in Olomouc, 1830–1920

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F17%3A73591256" target="_blank" >RIV/61989592:15210/17:73591256 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://akademiai.com/doi/pdf/10.1556/6.2017.58.3-4.4" target="_blank" >https://akademiai.com/doi/pdf/10.1556/6.2017.58.3-4.4</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1556/6.2017.58.3-4.4" target="_blank" >10.1556/6.2017.58.3-4.4</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The „Slavic Spirit“ and the Opera Scene in Olomouc, 1830–1920

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In 1830 the new theatre building was opened in the Olomouc Upper square. The stable theatre live enriched enormously culture live of the city and encouraged development of publishing activities in both ways – music journalism and publishing houses. The public debates on artistic value of theatre performances, on abalities of particular artists etc. gained new quality after the October diploma 1860 because Czechs living in and around the traditional German city put pressure on theatre directors and demanded Czech plays on the stage. Czech national movement was getting richer during 1870s and arouse competitive and unfriendly reactions on German side. The arguments for refusal of Smetana´s and Tchaikovsky´s operas by directors of Olomouc theatres are discussed with the support of source research of documents from acts of local goverments as well as periodicals.

  • Název v anglickém jazyce

    The „Slavic Spirit“ and the Opera Scene in Olomouc, 1830–1920

  • Popis výsledku anglicky

    In 1830 the new theatre building was opened in the Olomouc Upper square. The stable theatre live enriched enormously culture live of the city and encouraged development of publishing activities in both ways – music journalism and publishing houses. The public debates on artistic value of theatre performances, on abalities of particular artists etc. gained new quality after the October diploma 1860 because Czechs living in and around the traditional German city put pressure on theatre directors and demanded Czech plays on the stage. Czech national movement was getting richer during 1870s and arouse competitive and unfriendly reactions on German side. The arguments for refusal of Smetana´s and Tchaikovsky´s operas by directors of Olomouc theatres are discussed with the support of source research of documents from acts of local goverments as well as periodicals.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Musicologica

  • ISSN

    1788-6244

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    58

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3-4

  • Stát vydavatele periodika

    HU - Maďarsko

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    341-361

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85063912470