Chyby v psané produkci cizince v kontrastu k chybám rodilého mluvčího
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F18%3A73587334" target="_blank" >RIV/61989592:15210/18:73587334 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://drive.google.com/file/d/1h29CNqwBH9WBYT0yc-LiR-pYDrTSmvQp/view" target="_blank" >https://drive.google.com/file/d/1h29CNqwBH9WBYT0yc-LiR-pYDrTSmvQp/view</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Chyby v psané produkci cizince v kontrastu k chybám rodilého mluvčího
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zaměřuje na několik témat souvisejících s možností porovnat chyby v produkci cizince a rodilého mluvčího. Východiskem příspěvku je úvaha nad tím, koho je možno považovat za rodilého mluvčího a zda je možno jeho jazykovou produkci chápat jako etalon komunikačních kompetencí. Dále se příspěvek zabývá pojmem norma a popisuje normy psaného projevu, od nichž je možno odvodit, co lze považovat za chybu. Cílem příspěvku je na základě komparace autentických textů vyprodukovaných rodilými mluvčími a cizinci ukázat, jakých typů chyb a v jaké míře se tito uživatelé jazyka dopouštějí.
Název v anglickém jazyce
A Comprarison of Errors in the Written Communication made by Foreign and Native Speakers
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on several topics related to the ability to compare mistakes in native speaker´s and foreigners´s language production. The starting point of the contribution is the consideration of who can be taken for a native speaker and whether his language production can be understood as a standard of communication competencies. Further, the contribution deals with the concept of a language norm and describes the standards of written production, which can be a base to deduce what can be held for an error. On the basis of comparison of authentic texts, the aim of the paper is to show degree and types of errors made by native speakers and foreigners.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
CASALC Review
ISSN
1804-9435
e-ISSN
—
Svazek periodika
2018
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
120-131
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—