Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ostalgia in Czech films about normalisation created post-1989

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F18%3A73589328" target="_blank" >RIV/61989592:15210/18:73589328 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2076-0787/7/4/118" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2076-0787/7/4/118</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Ostalgia in Czech films about normalisation created post-1989

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This piece will introduce Czech ostalgic films set in the normalisation period (1969–1989) and will interpret the basic divide between nostalgic representation of the period and the openly anti-communist stances of the films’ creators. The methodological frame of this research comes from Robert Rosenstone’s approach of representation of history in film. To interpret ostalgia in Czech film, I use ideas from Daphne Berdhal and Svetlana Boym. I described the nostalgic elements and their functions in the structure of the films, taking into account their story, characters, settings, film style, narration, genre, and audience response.

  • Název v anglickém jazyce

    Ostalgia in Czech films about normalisation created post-1989

  • Popis výsledku anglicky

    This piece will introduce Czech ostalgic films set in the normalisation period (1969–1989) and will interpret the basic divide between nostalgic representation of the period and the openly anti-communist stances of the films’ creators. The methodological frame of this research comes from Robert Rosenstone’s approach of representation of history in film. To interpret ostalgia in Czech film, I use ideas from Daphne Berdhal and Svetlana Boym. I described the nostalgic elements and their functions in the structure of the films, taking into account their story, characters, settings, film style, narration, genre, and audience response.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60405 - Studies on Film, Radio and Television

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Humanities

  • ISSN

    2076-0787

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    118

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus