Begone Aristotle ! Barbarians in the philosophical Anthropology of Las Casas’ Defense of the Indians
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F18%3A73590747" target="_blank" >RIV/61989592:15210/18:73590747 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.19272/201804101001" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.19272/201804101001</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.19272/201804101001" target="_blank" >10.19272/201804101001</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Begone Aristotle ! Barbarians in the philosophical Anthropology of Las Casas’ Defense of the Indians
Popis výsledku v původním jazyce
In 1550-1551, Juan Ginés Sepúlveda and Bartolomé Las Casas debated about the status of the Indians conquered and oppressed by the Spanish. Sepúlveda argued the Amerindians were barbarians and not real humans. To this Las Casas responded with an analysis of the notion of ‘barbarians.’ ‘Barbarian’ may refer to those who commit crimes, to people of another language, to people without reason and government. The latter are rare, if not inexistent. Finally, non-Christians may be called barbarians. I will show in this essay that Las Casas is establishing a definition of humans that challenges traditional, essentialist, definitions ; thus he is creating an anthropology based on human activity : a human being is one who acts and behaves humanly and may not be killed for motives of religion or custom.
Název v anglickém jazyce
Begone Aristotle ! Barbarians in the philosophical Anthropology of Las Casas’ Defense of the Indians
Popis výsledku anglicky
In 1550-1551, Juan Ginés Sepúlveda and Bartolomé Las Casas debated about the status of the Indians conquered and oppressed by the Spanish. Sepúlveda argued the Amerindians were barbarians and not real humans. To this Las Casas responded with an analysis of the notion of ‘barbarians.’ ‘Barbarian’ may refer to those who commit crimes, to people of another language, to people without reason and government. The latter are rare, if not inexistent. Finally, non-Christians may be called barbarians. I will show in this essay that Las Casas is establishing a definition of humans that challenges traditional, essentialist, definitions ; thus he is creating an anthropology based on human activity : a human being is one who acts and behaves humanly and may not be killed for motives of religion or custom.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
60304 - Religious studies
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GB14-37038G" target="_blank" >GB14-37038G: Mezi renesancí a barokem: Filosofie a vědění v českých zemích a jejich širší evropský kontext</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Bruniana e Campanelliana
ISSN
1125-3819
e-ISSN
—
Svazek periodika
2018
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
IT - Italská republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
11-24
Kód UT WoS článku
000442202600001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85054623065