Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Different Faces of the Unknown: The Media and the Semiotics of Fear

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F18%3A73590996" target="_blank" >RIV/61989592:15210/18:73590996 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Different Faces of the Unknown: The Media and the Semiotics of Fear

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The present chapter focuses on the semiotics of fear in the context of migration and current refugee crisis. The question it addresses is that of the role of semiotic resources, as they are used by the media, in generating fear of the unknown and thus potentially shaping public attitudes towards migrants. Selected media representations from two central European countries, namely the Czech Republic and Poland, known for their anti-refugee sentiment, will be discussed here in terms of their potential for crisis and threat construction. In particular, we will focus on the role of “myth”, along with its visual instantiations, and “recontextualization” in constructing the image of the dangerous Other and, as a result, constructing the situation of “axiological urgency”.

  • Název v anglickém jazyce

    Different Faces of the Unknown: The Media and the Semiotics of Fear

  • Popis výsledku anglicky

    The present chapter focuses on the semiotics of fear in the context of migration and current refugee crisis. The question it addresses is that of the role of semiotic resources, as they are used by the media, in generating fear of the unknown and thus potentially shaping public attitudes towards migrants. Selected media representations from two central European countries, namely the Czech Republic and Poland, known for their anti-refugee sentiment, will be discussed here in terms of their potential for crisis and threat construction. In particular, we will focus on the role of “myth”, along with its visual instantiations, and “recontextualization” in constructing the image of the dangerous Other and, as a result, constructing the situation of “axiological urgency”.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Current Perspectives in Semiotics. Texts, Genres, and Representations

  • ISBN

    978-3-631-74431-4

  • Počet stran výsledku

    31

  • Strana od-do

    261-291

  • Počet stran knihy

    300

  • Název nakladatele

    Peter Lang

  • Místo vydání

    Warsyawa

  • Kód UT WoS kapitoly