Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Milan Knížák a jeho politický manifest z muzikologického pohledu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F18%3A73592294" target="_blank" >RIV/61989592:15210/18:73592294 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Milan Knížák a jeho politický manifest z muzikologického pohledu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Milan Knížák (1940) představuje specifickou tvůrčí osobnost stojící na pomezí několika žánrů a uměleckých tradic – z hlediska hudební činnosti jde zejména o tradici takzvané soudobé hudby a rocku či undergroundu. Zatímco v zahraničí zaznamenaly Knížákovy aktivity šedesátých let relativně širší ohlas, v kontextu komunistického Československa stál avantgardní a v mnoha ohledech výstřední koncept Knížákova umění zcela mimo zájem oficiálních institucí. Příspěvek diskutuje zejména hudební tvorbu Milana Knížáka v souvislosti transformacemi pojmu „umění“ v šedesátých letech, stejně tak poukazuje na její charakteristické rysy i potenciální přesah k politickým funkcím.

  • Název v anglickém jazyce

    milan Knížák and his Political manifesto from a musicological Point of View

  • Popis výsledku anglicky

    Milan Knížák (born 1940) represents a specific creative personality standing on the border of several genres and artistic traditions, his musical activity belonging especially to the tradition of “contemporary” music and rock or underground. While Knížák’s activities in the 1960s met with a relatively broader response abroad, the avant-garde and in many respects eccentric concept of Knížák’s art was entirely outside the interest of official institutions in the context of communist Czechoslovakia. The paper discusses especially Milan Knížák’s musical production in connection with the transformations of the concept of “art” in the 1960s, pointing out its characteristic features and potential incorporation of political functions.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Podhoubí undergroundu

  • ISBN

    978-80-88292-17-3

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    186-194

  • Počet stran knihy

    208

  • Název nakladatele

    Ústav pro studium totalitních režimů

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly