Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

"Tanec-koncept", "ne-tanec" nebo "nová choreografie"? Aktuální německojazyčný teoretický diskurz v oblasti taneční performance

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F18%3A73592570" target="_blank" >RIV/61989592:15210/18:73592570 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    "Tanec-koncept", "ne-tanec" nebo "nová choreografie"? Aktuální německojazyčný teoretický diskurz v oblasti taneční performance

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie se zabývá v českém prostředí dosud málo reflektovaným fenoménem konceptuálního tance, který se výrazně rozvíjel zejména v 90. letech 20. století a který se rovněž zasloužil o novodobou zvýšenou teoretickou pozornost věnovanou tanečnímu umění a o nutnost revize a redefinice pojmů &quot;tanec&quot; a &quot;choreografie&quot; v tanečněvědném diskurzu vůbec.Ve studii jsou rovněž akcentovány ty centrální dispozitivy tance v průběhu 20. století, které tento fenomén zejména principy negace a absentnosti dílčích aspektů tradičního tanečního kódu předznamenaly. Zároveň jsou zde představeny teoretické koncepty několika významných současných tanečních vědců z německojazyčné oblasti, o něž se studie ve svém obsahu opírá a dále je rozvíjí.

  • Název v anglickém jazyce

    "Concept-Dance", "No-Dance" or "New Choreography"? Current German-speaking Theoretical Discourse in the Field of Dance Performance

  • Popis výsledku anglicky

    The study concerns the rarely reflected on in the Czech context phenomenon of coneptual dance, which developed particularly in the 1990s, and which contributed to the modern increase of theoretical attention turned toward the discourse of the dance arts as well as to the necessity of the revision and re-defining of the notions &quot;dance&quot; and &quot;choreography&quot; in general. Accented as well in the study are the central dance dispositifs int he course of 20th century whisch this phenomenon foreshadowed, particularly the principles of negation and absence of partial aspects of the traditional concepts of a number of significant contemporary dance scholars from the German-speaking world, upon which the content of the study relies and further develops.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ArteActa

  • ISSN

    2571-1695

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    5-23

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus