Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Britský a německý válečný plakát jako fenomén propagandy od 1. světové války až po válku v Iráku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F19%3A73598279" target="_blank" >RIV/61989592:15210/19:73598279 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://medialni.revoluce.upol.cz/wp-content/uploads/2019/04/Medi%C3%A1ln%C3%AD-revoluce-4-1.pdf" target="_blank" >https://medialni.revoluce.upol.cz/wp-content/uploads/2019/04/Medi%C3%A1ln%C3%AD-revoluce-4-1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Britský a německý válečný plakát jako fenomén propagandy od 1. světové války až po válku v Iráku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Válečný plakát patří k prvním masovým komunikačním nástrojům, jichž naplno využila masová propaganda a vůbec poprvé použila dnes běžný jev – spojení textu a obrazu. V příspěvku se na něj zaměříme jako na klíčový prvek britské a německé propagandy a zdůrazníme rozdílný přístup těchto států k publiku, které svými plakáty oslovovaly. Zaměříme se na hlavní témata a hodnoty (rodina, národ, strana, historické osobnosti, symboly), které využívali propagandisté v daných zemích. Nastíníme vliv totalitní a demokratické ideologie na válečný plakát a způsob, jak ze sebe navzájem čerpaly. Exkurz do vývoje propagandistického plakátu završíme začátkem 21. století a válkou v Iráku, kde se stává válečný plakát místem protestu proti vládě, a tím pádem paradoxně nástrojem proti nositeli moci, která jej stvořila. V příspěvku budeme akcentovat zásadní rozdíly v přístupu k plakátové propagandě Velké Británie a Německa na konkrétních příkladech válečných plakátů z období 1. a 2. světové války, Studené války i konfliktů ze začátku 21. století a přiblížíme si roli tohoto fenoménu v dnešním mediálním světě sociálních sítí.

  • Název v anglickém jazyce

    British and German war posters as a propaganda phenomenon from World War I to the Iraq War

  • Popis výsledku anglicky

    The war poster is one of the first mass communication tools that have been used extensively by mass propaganda, and for the first time ever used a common phenomenon – a combination of text and image. In the paper, we will focus on it as a key element of British and German propaganda and we will emphasize the different approach of these states to the audience they have addressed with their posters. We will focus on the main themes and values (family, nation, political party, historical personality, symbols) used by propagandists in the countries concerned. We will determine the influence of totalitarian and democratic ideology on the war poster and how they draw from each other. The excursion to the propaganda poster development will be completed at the beginning of the 21st century and the Iraq War, where the war poster becomes a place of protest against the government and thus paradoxically an instrument against the bearer of power that created it. In this paper, we will emphasize the fundamental differences in approach to the poster propaganda of Great Britain and Germany on concrete examples of WWI, Cold War and Conflict Warfare posters from the beginning of the 21st century and we will approach the role of this phenomenon in today‘s media world of social networks.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Mediální (r)evoluce: Média a kultura v digitální době

  • ISBN

    978-80-244-5497-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    25-40

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    4. 4. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku