Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

What we should know about a musician's/violinist's personality within the musical-educational process

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F19%3A73598733" target="_blank" >RIV/61989592:15210/19:73598733 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://aic.apsl.edu.pl/index.php/1/article/view/252/176" target="_blank" >https://aic.apsl.edu.pl/index.php/1/article/view/252/176</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.34858/AIC.8.2019.007" target="_blank" >10.34858/AIC.8.2019.007</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    What we should know about a musician's/violinist's personality within the musical-educational process

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The personality of a musician has a considerable influence on their playing Deeper examination of this context has substantial potential for use within the framework of the musical-educational process. We focused on the relationship between personality and playing and identifying specific psychological factors which are relevant for musical development, including their place within a broader context of other factors. The research is focused on violinists, but it may be applicable analogously to all musicians.

  • Název v anglickém jazyce

    What we should know about a musician's/violinist's personality within the musical-educational process

  • Popis výsledku anglicky

    The personality of a musician has a considerable influence on their playing Deeper examination of this context has substantial potential for use within the framework of the musical-educational process. We focused on the relationship between personality and playing and identifying specific psychological factors which are relevant for musical development, including their place within a broader context of other factors. The research is focused on violinists, but it may be applicable analogously to all musicians.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ars Inter Culturas

  • ISSN

    2083-1226

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2019

  • Číslo periodika v rámci svazku

    8

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    101-120

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus