What we should know about a musician's/violinist's personality within the musical-educational process
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F19%3A73598733" target="_blank" >RIV/61989592:15210/19:73598733 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://aic.apsl.edu.pl/index.php/1/article/view/252/176" target="_blank" >https://aic.apsl.edu.pl/index.php/1/article/view/252/176</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.34858/AIC.8.2019.007" target="_blank" >10.34858/AIC.8.2019.007</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
What we should know about a musician's/violinist's personality within the musical-educational process
Popis výsledku v původním jazyce
The personality of a musician has a considerable influence on their playing Deeper examination of this context has substantial potential for use within the framework of the musical-educational process. We focused on the relationship between personality and playing and identifying specific psychological factors which are relevant for musical development, including their place within a broader context of other factors. The research is focused on violinists, but it may be applicable analogously to all musicians.
Název v anglickém jazyce
What we should know about a musician's/violinist's personality within the musical-educational process
Popis výsledku anglicky
The personality of a musician has a considerable influence on their playing Deeper examination of this context has substantial potential for use within the framework of the musical-educational process. We focused on the relationship between personality and playing and identifying specific psychological factors which are relevant for musical development, including their place within a broader context of other factors. The research is focused on violinists, but it may be applicable analogously to all musicians.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Ars Inter Culturas
ISSN
2083-1226
e-ISSN
—
Svazek periodika
2019
Číslo periodika v rámci svazku
8
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
101-120
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—