Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Implementace IS HAP na Fakulta vojenského leadershipu Univerzity obrany

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F19%3A73600875" target="_blank" >RIV/61989592:15210/19:73600875 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15810/19:73600875

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333180761" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333180761</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Implementace IS HAP na Fakulta vojenského leadershipu Univerzity obrany

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předmětem zakázky byla implementace Informačního systému pro hodnocení akademických pracovníků (IS HAP) na Fakulta vojenského leadershipu Univerzity obrany (dále FVL UO). Tato implementace zahrnovala především: provedení hloubkové analýzy uložených dat FVL UO; prvotní nastavení modelu hodnocení IS HAP vycházející z této analýzy a představující zejména nastavení standardů pro jednotlivé pracovní pozice a jednotlivé oblasti hodnocení a nastavení bází pravidel pro agregaci hodnocení z různých oblastí (vzdělávací činnost, tvůrčí činnost, akademické funkce a manažerská činnost); provedení hodnocení akademických pracovníků na základě prvotního nastavení modelu; finální doladění parametrů modelu hodnocení na základě diskuze s vedením FVL UO. IS HAP je nástrojem pro řízení kvality lidských zdrojů na vysokých školách. Výkon každého akademického pracovníka je v IS HAP hodnocen jak ve vzdělávací, tak v tvůrčí oblasti jeho činnosti. Vstupní data jsou získávána prostřednictvím webových formulářů, které jsou nejprve automaticky předvyplněny daty z informačních systémů STAG, OBD a RUV a následně doplněny daty poskytnutými akademickými pracovníky. Každé aktivitě obsažené ve formuláři je přiřazena bodová hodnota odrážející význam a/nebo časovou náročnost dané aktivity. Pro oblast vzdělávací i tvůrčí činnosti jsou stanovena standardní bodová hodnocení – odlišná pro odborné asistenty, docenty, profesory a další akademické pracovníky. Celková hodnocení v obou oblastech jsou zobrazena graficky a vyjádřena slovně s využitím jazykové fuzzy škály. Pro agregaci dílčích hodnocení za vzdělávací a tvůrčí činnost je následně použit jazykově orientovaný fuzzy expertní systém. Tento typ agregace je transparentní a srozumitelný i pro laiky, jelikož je popsán verbálně (pomocí pravidel typu „Jestliže…, pak…).

  • Název v anglickém jazyce

    Implementation of IS HAP on the Faculty of Military Leadership of the University of Defence

  • Popis výsledku anglicky

    The subject of this contract was the implementation of the Information system for academic staff performance evaluation (IS HAP in later text) on the Faculty of Military Leadership of the University of Defence (FVL UO in later text). The implementation included: an in-depth analysis of the stored data of FVL UO and a preliminary setting of the evaluation model parameters in the IS HAP based on the results of this analysis and represented mainly by the values of standards for the individual academic positions and both main evaluation areas and by the fuzzy rule-bases settings for aggregation of evaluations form the different evaluation areas (pedagogical and creative areas, academic offices and managerial activities); evaluation of the academic staff members of FVL UO on the basis of the preliminary settings of the model; the final tuning of the evaluation model parameters stemming from the discussion with the FVL UO management. The IS HAP is a tool for the human resources quality management at universities. In the IS HAP, the performance of each member of academic staff is evaluated in both pedagogical and creative (Research and Development) areas. Input data are acquired from a form which is filled by the data from the IS STAG, OBD, RUV, and subsequently supplemented by the data provided by the academic staff members. Each activity is assigned a score according to its importance and/or time-consumption. Both pedagogical and creative areas are assigned standard scores – different for senior assistant professors, associate professors, and professors. For better clarity and easier interpretation, the partial evaluations in both areas are available in graphical and verbal form. A linguistic fuzzy expert system is then used to aggregate the partial evaluations in both areas. This type of aggregation is transparent and comprehensible even to a layman as it is described verbally (If-then rules are used).

Klasifikace

  • Druh

    V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10102 - Applied mathematics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Počet stran výsledku

    379

  • Místo vydání

  • Název nakladatele resp. objednatele

    Ministerstvo obrany ČR

  • Verze