From Yesterday – Orientalism in Western Rock Music
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F19%3A73605888" target="_blank" >RIV/61989592:15210/19:73605888 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://kas.upol.cz/fileadmin/users/123/DaV_IX_2_2019.pdf" target="_blank" >https://kas.upol.cz/fileadmin/users/123/DaV_IX_2_2019.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
From Yesterday: Orientalizmus v zapadnej rockovej hudbe
Popis výsledku v původním jazyce
Používanie prvkov inšpirovaných Orientom je v západnom umení veľmi častým fenoménom, ktorým sa režiséri filmov, autori kníh, skladatelia hudby, či dokonca maliari obrazov snažia oživiť svoje dielo, dodať mu nádych neznámeho, zaujímavého, jednoducho niečoho, čo by prilákalo pozornosť veľkého množstva ľudí. Podobne tomu bolo vo videoklipe k piesni From Yesterday americkej rockovej skupiny Thirty Seconds to Mars, ktorá v roku 2006, ako jedna z prvých amerických kapiel vôbec, dostala povolenie k natáčaniu videoklipu na území samotnej Čínskej ľudovej republiky. Je vnímaný ako pocta filmu Posledný cisár (The Last Emperor 1987), a práve tým sa režisér nechal pri viacerých scénach, a taktiež aj pri voľbe postáv, priamo inšpirovať. Publikované boli dve verzie klipu – štvorminútová, výlučne hudobné video, a trinásťminútová, hudobné video obohatené o dejové scény, ktoré pripomína skôr krátky film. Vo svojej analýze použijem dlhšiu verziu videoklipu a pokúsim sa o charakteristiku použitých ornamentálnych prvkov a taktiež o definovanie podobností s filmom Posledný cisár.
Název v anglickém jazyce
From Yesterday – Orientalism in Western Rock Music
Popis výsledku anglicky
Orientalism is a very common phenomenon in Western art: film directors, book authors, music composers and even painters are trying to attract the audience by a touch of unknown, interesting. This was precisely the case of the music video for the song From Yesterday by the American rock band Thirty Seconds to Mars, which was one of the first American bands to receive a permission to shoot a music video in the People’s Republic of China (2006). The video is widely perceived as a tribute to the motion movie The Last Emperor (B. Bertolucci 1987), and it was this film that inspired the director in arranging its scenes as well as in choosing the characters. Two versions of the clip were published: a four-minute version, exclusively music video, and a thirteen-minute version, i.e. music video enriched by a story scene, reminiscent of a short film. In my analysis, the longer version of the video is commented and the elements of ornamental orientalism are characterised as well as the similarities between the video and the film are grasped.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50404 - Anthropology, ethnology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Dálný východ
ISSN
1805-1049
e-ISSN
—
Svazek periodika
IX
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
104-115
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—