Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Challenging Silences. Democratic Citizenship Education and Historical Memory in Poland and Guatemala

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F20%3A73599510" target="_blank" >RIV/61989592:15210/20:73599510 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://anthrosource.onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1111/aeq.12329" target="_blank" >https://anthrosource.onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1111/aeq.12329</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1111/aeq.12329" target="_blank" >10.1111/aeq.12329</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Challenging Silences. Democratic Citizenship Education and Historical Memory in Poland and Guatemala

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper draws upon data from two youth‐focused, ethnographically informed inquiries—one in Poland, the other in Guatemala—to describe how historical memory can conflict with both state historical narratives and with globalized approaches to democratic citizenship education. This analysis helps us to better understand the ways that, in post‐conflict societies, schools function as spaces in which overlapping claims of community, nation, and world frame the development of youth citizenship and belonging.

  • Název v anglickém jazyce

    Challenging Silences. Democratic Citizenship Education and Historical Memory in Poland and Guatemala

  • Popis výsledku anglicky

    This paper draws upon data from two youth‐focused, ethnographically informed inquiries—one in Poland, the other in Guatemala—to describe how historical memory can conflict with both state historical narratives and with globalized approaches to democratic citizenship education. This analysis helps us to better understand the ways that, in post‐conflict societies, schools function as spaces in which overlapping claims of community, nation, and world frame the development of youth citizenship and belonging.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ANTHROPOLOGY &amp; EDUCATION QUARTERLY

  • ISSN

    0161-7761

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    51

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    178-194

  • Kód UT WoS článku

    000501147200001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85076354060