Challenging Silences. Democratic Citizenship Education and Historical Memory in Poland and Guatemala
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F20%3A73599510" target="_blank" >RIV/61989592:15210/20:73599510 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://anthrosource.onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1111/aeq.12329" target="_blank" >https://anthrosource.onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1111/aeq.12329</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1111/aeq.12329" target="_blank" >10.1111/aeq.12329</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Challenging Silences. Democratic Citizenship Education and Historical Memory in Poland and Guatemala
Popis výsledku v původním jazyce
This paper draws upon data from two youth‐focused, ethnographically informed inquiries—one in Poland, the other in Guatemala—to describe how historical memory can conflict with both state historical narratives and with globalized approaches to democratic citizenship education. This analysis helps us to better understand the ways that, in post‐conflict societies, schools function as spaces in which overlapping claims of community, nation, and world frame the development of youth citizenship and belonging.
Název v anglickém jazyce
Challenging Silences. Democratic Citizenship Education and Historical Memory in Poland and Guatemala
Popis výsledku anglicky
This paper draws upon data from two youth‐focused, ethnographically informed inquiries—one in Poland, the other in Guatemala—to describe how historical memory can conflict with both state historical narratives and with globalized approaches to democratic citizenship education. This analysis helps us to better understand the ways that, in post‐conflict societies, schools function as spaces in which overlapping claims of community, nation, and world frame the development of youth citizenship and belonging.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ANTHROPOLOGY & EDUCATION QUARTERLY
ISSN
0161-7761
e-ISSN
—
Svazek periodika
51
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
178-194
Kód UT WoS článku
000501147200001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85076354060