Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CALLIG: Computer Assisted Language Learning using Improvisation Games

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F20%3A73600946" target="_blank" >RIV/61989592:15210/20:73600946 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://lrec2020.lrec-conf.org/media/proceedings/Workshops/Books/Games-NLPbook.pdf" target="_blank" >https://lrec2020.lrec-conf.org/media/proceedings/Workshops/Books/Games-NLPbook.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CALLIG: Computer Assisted Language Learning using Improvisation Games

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper, we present the ongoing development of CALLIG – a web system that uses improvisation games in Computer AssistedLanguage Learning (CALL). Improvisation games are structured activities with built-in constraints where improvisers are asked togenerate a lot of different ideas and weave a diverse range of elements into a sensible narrative spontaneously. This paper discusses howcomputer-based language games can be created combining improvisation elements and language technology. In contrast with traditionallanguage exercises, improvisational language games are open and unpredictable. CALLIG encourages spontaneity and witty languageuse. It also provides opportunities for collecting useful data for many NLP applications.

  • Název v anglickém jazyce

    CALLIG: Computer Assisted Language Learning using Improvisation Games

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, we present the ongoing development of CALLIG – a web system that uses improvisation games in Computer AssistedLanguage Learning (CALL). Improvisation games are structured activities with built-in constraints where improvisers are asked togenerate a lot of different ideas and weave a diverse range of elements into a sensible narrative spontaneously. This paper discusses howcomputer-based language games can be created combining improvisation elements and language technology. In contrast with traditionallanguage exercises, improvisational language games are open and unpredictable. CALLIG encourages spontaneity and witty languageuse. It also provides opportunities for collecting useful data for many NLP applications.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60201 - General language studies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Games and Natural Language Processing (Games &amp; NLP 2020)

  • ISBN

    979-10-95546-60-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    49-58

  • Název nakladatele

    European Language Resources Association (ELRA)

  • Místo vydání

    Paris

  • Místo konání akce

    Marseille (France)

  • Datum konání akce

    11. 5. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku