CALLIG: Computer Assisted Language Learning using Improvisation Games
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F20%3A73600946" target="_blank" >RIV/61989592:15210/20:73600946 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://lrec2020.lrec-conf.org/media/proceedings/Workshops/Books/Games-NLPbook.pdf" target="_blank" >https://lrec2020.lrec-conf.org/media/proceedings/Workshops/Books/Games-NLPbook.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
CALLIG: Computer Assisted Language Learning using Improvisation Games
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper, we present the ongoing development of CALLIG – a web system that uses improvisation games in Computer AssistedLanguage Learning (CALL). Improvisation games are structured activities with built-in constraints where improvisers are asked togenerate a lot of different ideas and weave a diverse range of elements into a sensible narrative spontaneously. This paper discusses howcomputer-based language games can be created combining improvisation elements and language technology. In contrast with traditionallanguage exercises, improvisational language games are open and unpredictable. CALLIG encourages spontaneity and witty languageuse. It also provides opportunities for collecting useful data for many NLP applications.
Název v anglickém jazyce
CALLIG: Computer Assisted Language Learning using Improvisation Games
Popis výsledku anglicky
In this paper, we present the ongoing development of CALLIG – a web system that uses improvisation games in Computer AssistedLanguage Learning (CALL). Improvisation games are structured activities with built-in constraints where improvisers are asked togenerate a lot of different ideas and weave a diverse range of elements into a sensible narrative spontaneously. This paper discusses howcomputer-based language games can be created combining improvisation elements and language technology. In contrast with traditionallanguage exercises, improvisational language games are open and unpredictable. CALLIG encourages spontaneity and witty languageuse. It also provides opportunities for collecting useful data for many NLP applications.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
60201 - General language studies
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Games and Natural Language Processing (Games & NLP 2020)
ISBN
979-10-95546-60-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
49-58
Název nakladatele
European Language Resources Association (ELRA)
Místo vydání
Paris
Místo konání akce
Marseille (France)
Datum konání akce
11. 5. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—