Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Name-based Nickname Formation among Japanese Junior High School Students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F20%3A73601815" target="_blank" >RIV/61989592:15210/20:73601815 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.d675f307-fa12-42d5-876c-c6dbb0ac899c" target="_blank" >http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.d675f307-fa12-42d5-876c-c6dbb0ac899c</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Name-based Nickname Formation among Japanese Junior High School Students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article provides an insight into contemporary Japanese nicknaming practices through an analysis of 989 nicknames formed by modifications of personal names reported by Japanese junior high school students. It identifies and describes the most common name-based formation methods used to create such nicknames. While those received at home are mostly traditional forms of endearment, those created in the school environment utilise either the given name or the surname or both, and with a wider variety of modifications, involving suffixation, reduplication, syllable inver-sion, different kanji readings or English, word similarity or playful associations.

  • Název v anglickém jazyce

    Name-based Nickname Formation among Japanese Junior High School Students

  • Popis výsledku anglicky

    This article provides an insight into contemporary Japanese nicknaming practices through an analysis of 989 nicknames formed by modifications of personal names reported by Japanese junior high school students. It identifies and describes the most common name-based formation methods used to create such nicknames. While those received at home are mostly traditional forms of endearment, those created in the school environment utilise either the given name or the surname or both, and with a wider variety of modifications, involving suffixation, reduplication, syllable inver-sion, different kanji readings or English, word similarity or playful associations.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60202 - Specific languages

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Onomastica

  • ISSN

    1211-4413

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    LXI

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    267-286

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85095109962