Instruktor praktického vyučování ve firmě: role a kompetence
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F20%3A73602698" target="_blank" >RIV/61989592:15210/20:73602698 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ojs.cuni.cz/pedagogika/article/view/1865" target="_blank" >https://ojs.cuni.cz/pedagogika/article/view/1865</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2020.1680" target="_blank" >10.14712/23362189.2020.1680</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Instruktor praktického vyučování ve firmě: role a kompetence
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je zaměřen na oblast neformálního vzdělávání dospělých, konkrétně na oblast dalšího odborného vzdělávání. Jeho hlavním cílem je vymezit oblasti a indikátory pro identifikaci kompetencí instruktora praktického vyučování ve firmě, tedy v kontextu podnikového vzdělávání. Základní premisou je skutečnost, že instruktor praktického vyučování není pedagogickým pracovníkem v intencích zákona o pedagogických pracovnících (zákon č. 563/2004 Sb.). Je v pracovněprávním vztahu s organizací, ve které se koná odborný výcvik / odborná praxe. Vede odbornou přípravu žáků, kteří přicházejí na pracoviště vykonávat odborný výcvik nebo odbornou praxi, do jeho pracovní náplně tak spadá řada činností souvisejících s pedagogickým působením. Příspěvek je zpracován jako teoretická studie.
Název v anglickém jazyce
Instructor of vocational training in the company (role and competences)
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on the area of non-formal adult education, specifically on the area of further vocational education. The main goal of the paper is to define areas and indicators for identifying the competencies of the instructor of vocational training in the company, ie in the context of corporate education. The basic premise is the fact that the instructor of vocational training is not a pedagogical worker in the intentions of law. He is in an employment relationship with the organization in which the professional training takes place. He leads the vocational training of pupils who come to the workplace to perform vocational training, and his work includes a number of activities related to pedagogical activities. The paper is processed as a theoretical study.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika (Praha)
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
70 (2020)
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
349-367
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—