Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Strategjes of positive evaluation in computer-mediated communication

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F20%3A73602889" target="_blank" >RIV/61989592:15210/20:73602889 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15410/20:73602889

  • Výsledek na webu

    <a href="https://digilib.phil.muni.cz/handle/11222.digilib/143207" target="_blank" >https://digilib.phil.muni.cz/handle/11222.digilib/143207</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/BSE2020-2-4" target="_blank" >10.5817/BSE2020-2-4</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Strategjes of positive evaluation in computer-mediated communication

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to present the results of our research into the politeness strategy of complimenting or giving positive evaluations in English on the Internet with a specific focus on comments responding to selected YouTube music videos. Compliments in face-to-face interactions have been widely studied for decades, with a new tendency emerging: the occurrence of compliments and compliment responses in digital contexts (Placencia and Lower 2016). Although there is no obvious formula for expressing compliments, research shows that there seems to be a limited number of patterns used for their construction (Válková 2012). On the corpus of complimentary evaluations in online comments on music (modern and classical), we aim to show to what extent the variety of forms conforms to the types presented in the available material and whether there are any essential differences in the characteristic lexical and syntactic repertoire with respect to the selected music genres.

  • Název v anglickém jazyce

    Strategjes of positive evaluation in computer-mediated communication

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to present the results of our research into the politeness strategy of complimenting or giving positive evaluations in English on the Internet with a specific focus on comments responding to selected YouTube music videos. Compliments in face-to-face interactions have been widely studied for decades, with a new tendency emerging: the occurrence of compliments and compliment responses in digital contexts (Placencia and Lower 2016). Although there is no obvious formula for expressing compliments, research shows that there seems to be a limited number of patterns used for their construction (Válková 2012). On the corpus of complimentary evaluations in online comments on music (modern and classical), we aim to show to what extent the variety of forms conforms to the types presented in the available material and whether there are any essential differences in the characteristic lexical and syntactic repertoire with respect to the selected music genres.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Brno Studies in English

  • ISSN

    0524-6881

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    46

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    67-85

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85098771562