Strategjes of positive evaluation in computer-mediated communication
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F20%3A73602889" target="_blank" >RIV/61989592:15210/20:73602889 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989592:15410/20:73602889
Výsledek na webu
<a href="https://digilib.phil.muni.cz/handle/11222.digilib/143207" target="_blank" >https://digilib.phil.muni.cz/handle/11222.digilib/143207</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/BSE2020-2-4" target="_blank" >10.5817/BSE2020-2-4</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Strategjes of positive evaluation in computer-mediated communication
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this paper is to present the results of our research into the politeness strategy of complimenting or giving positive evaluations in English on the Internet with a specific focus on comments responding to selected YouTube music videos. Compliments in face-to-face interactions have been widely studied for decades, with a new tendency emerging: the occurrence of compliments and compliment responses in digital contexts (Placencia and Lower 2016). Although there is no obvious formula for expressing compliments, research shows that there seems to be a limited number of patterns used for their construction (Válková 2012). On the corpus of complimentary evaluations in online comments on music (modern and classical), we aim to show to what extent the variety of forms conforms to the types presented in the available material and whether there are any essential differences in the characteristic lexical and syntactic repertoire with respect to the selected music genres.
Název v anglickém jazyce
Strategjes of positive evaluation in computer-mediated communication
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to present the results of our research into the politeness strategy of complimenting or giving positive evaluations in English on the Internet with a specific focus on comments responding to selected YouTube music videos. Compliments in face-to-face interactions have been widely studied for decades, with a new tendency emerging: the occurrence of compliments and compliment responses in digital contexts (Placencia and Lower 2016). Although there is no obvious formula for expressing compliments, research shows that there seems to be a limited number of patterns used for their construction (Válková 2012). On the corpus of complimentary evaluations in online comments on music (modern and classical), we aim to show to what extent the variety of forms conforms to the types presented in the available material and whether there are any essential differences in the characteristic lexical and syntactic repertoire with respect to the selected music genres.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Brno Studies in English
ISSN
0524-6881
e-ISSN
—
Svazek periodika
46
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
67-85
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85098771562