Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Monagh Cahoon in Trouble(s): The Embodiment of Northern Ireland in Stewart Parker's Catchpenny Twist

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F20%3A73604217" target="_blank" >RIV/61989592:15210/20:73604217 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333184103" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333184103</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Monagh Cahoon in Trouble(s): The Embodiment of Northern Ireland in Stewart Parker's Catchpenny Twist

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Northern Irish dramatist Stewart Parker (1941-1988) made it his creative goal to treat the complicated political situation of his home country in his writing. Parker’s second play, Catchpenny Twist (1977), blends his trademark wit, feeling for language, and non-sectarian perspective with another of his frequently used devices: the on-stage representation of Northern Ireland. I argue that the character of failed singer Monagh Cahoon is a representation of Northern Ireland during the earlier part of the Troubles, especially after the debilitating Ulster Workers’ Council strike of 1974. This paper analyzes Monagh’s descent into depression caused by her failed professional and personal life and compares her character arc to the socio-political developments in the country she embodies.

  • Název v anglickém jazyce

    Monagh Cahoon in Trouble(s): The Embodiment of Northern Ireland in Stewart Parker's Catchpenny Twist

  • Popis výsledku anglicky

    Northern Irish dramatist Stewart Parker (1941-1988) made it his creative goal to treat the complicated political situation of his home country in his writing. Parker’s second play, Catchpenny Twist (1977), blends his trademark wit, feeling for language, and non-sectarian perspective with another of his frequently used devices: the on-stage representation of Northern Ireland. I argue that the character of failed singer Monagh Cahoon is a representation of Northern Ireland during the earlier part of the Troubles, especially after the debilitating Ulster Workers’ Council strike of 1974. This paper analyzes Monagh’s descent into depression caused by her failed professional and personal life and compares her character arc to the socio-political developments in the country she embodies.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60206 - Specific literatures

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    1st Nitra Postgraduate Conference in English Studies: Trends and Perspectives

  • ISBN

    978-80-87800-65-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    83-90

  • Název nakladatele

    Verbum

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Nitra

  • Datum konání akce

    24. 10. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku