Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cinematizace televize: branding, artová kinematografie a Pustina

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F20%3A73604471" target="_blank" >RIV/61989592:15210/20:73604471 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333184357" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333184357</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Cinematizace televize: branding, artová kinematografie a Pustina

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cinematizace televize odkazuje k užití filmového stylu v televizních pořadech. Ačkoli není jednoduché definovat, co přesně filmový styl znamená, termín cinematizace televize je běžně používán akademiky, kritiky, televizními producenty a i diváky. Termín slouží především k vytvoření značky, kterou producenti užívají k přilákání určité demografické skupiny (cinefilní, vzdělaní městští příslušníci střední třídy). Televizní producenti pracují se stylem a aluzemi na artovou kinematografii, aby oslovili diváky, kteří se běžně na televizi nedívají. Hlavním cílem tohoto článku není definovat cinematizaci televize, ale ukázat jak funguje jako branding. Analýza, pracující s teoriemi Pierra Bourdieuho, také zahrnuje případovou studii kabelové stanice HBO a její české série Pustina (2016).

  • Název v anglickém jazyce

    Cinematization of TV: Branding, Art House Cinema and Wasteland

  • Popis výsledku anglicky

    cinematization of television refers to the use of cinematic style in Tv shows. Although it is difficult to define what cinematic style means exactly, the term cinematization of television is widely used by academics, critics, Tv producers and even by viewers. it serves primarily to create a brand that producers employ to attract a certain demographics (the cinema-loving educated members of the urban middle class). Television producers use a style and allusions of art cinema to appeal to viewers who usually don’t watch Tv. The main goal of this article isn’t to define what cinematization of television is but to show how it works. The analysis also includes a case study of the hbo cable television and its czech series Wasteland (2016).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60405 - Studies on Film, Radio and Television

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Obraz – Slovo – Zvuk

  • ISBN

    978-80-85187-83-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    226-234

  • Název nakladatele

    Asociácia slovenských filmových klubov

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Krpáčovo, Slovensko

  • Datum konání akce

    17. 10. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku