Cinematizace televize: branding, artová kinematografie a Pustina
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F20%3A73604471" target="_blank" >RIV/61989592:15210/20:73604471 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333184357" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333184357</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Cinematizace televize: branding, artová kinematografie a Pustina
Popis výsledku v původním jazyce
Cinematizace televize odkazuje k užití filmového stylu v televizních pořadech. Ačkoli není jednoduché definovat, co přesně filmový styl znamená, termín cinematizace televize je běžně používán akademiky, kritiky, televizními producenty a i diváky. Termín slouží především k vytvoření značky, kterou producenti užívají k přilákání určité demografické skupiny (cinefilní, vzdělaní městští příslušníci střední třídy). Televizní producenti pracují se stylem a aluzemi na artovou kinematografii, aby oslovili diváky, kteří se běžně na televizi nedívají. Hlavním cílem tohoto článku není definovat cinematizaci televize, ale ukázat jak funguje jako branding. Analýza, pracující s teoriemi Pierra Bourdieuho, také zahrnuje případovou studii kabelové stanice HBO a její české série Pustina (2016).
Název v anglickém jazyce
Cinematization of TV: Branding, Art House Cinema and Wasteland
Popis výsledku anglicky
cinematization of television refers to the use of cinematic style in Tv shows. Although it is difficult to define what cinematic style means exactly, the term cinematization of television is widely used by academics, critics, Tv producers and even by viewers. it serves primarily to create a brand that producers employ to attract a certain demographics (the cinema-loving educated members of the urban middle class). Television producers use a style and allusions of art cinema to appeal to viewers who usually don’t watch Tv. The main goal of this article isn’t to define what cinematization of television is but to show how it works. The analysis also includes a case study of the hbo cable television and its czech series Wasteland (2016).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
60405 - Studies on Film, Radio and Television
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Obraz – Slovo – Zvuk
ISBN
978-80-85187-83-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
226-234
Název nakladatele
Asociácia slovenských filmových klubov
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Krpáčovo, Slovensko
Datum konání akce
17. 10. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—