Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozšířená systémová podpora IS HAP na Západočeské univerzitě v Plzni (2020)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F20%3A73605735" target="_blank" >RIV/61989592:15210/20:73605735 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15810/20:73605735

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333185621" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333185621</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rozšířená systémová podpora IS HAP na Západočeské univerzitě v Plzni (2020)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předmětem zakázky je rozšířená systémová podpora Informačního systému pro hodnocení akademických pracovníků (IS HAP) provozovaného na Západočeské univerzitě v Plzni (dále ZČU) pro rok 2020. Rozšířená systémová podpora zahrnuje vedle obvyklých poradenských služeb také právo ZČU na užívání nejnovějších verzí IS HAP (updaty a upgrady včetně inovované dokumentace). IS HAP je nástrojem pro řízení kvality lidských zdrojů na vysokých školách. Výkon každého akademického pracovníka je v IS HAP hodnocen jak v oblasti pedagogické (PA), tak i v oblasti výzkumu a vývoje (RD). Vstupní data jsou získávána formou webových formulářů, které jsou předvyplněné daty z IS STAG a následně doplněny akademickými pracovníky. Každé aktivitě obsažené ve formuláři je přiřazena bodová hodnota odrážející význam nebo časovou náročnost dané aktivity. Jak v oblasti PA, tak i RD jsou stanovena standardní bodová hodnocení – odlišná pro odborné asistenty, docenty, profesory a další akademické pracovníky. Celková hodnocení v obou oblastech jsou zobrazena graficky a vyjádřena slovně s využitím jazykové fuzzy škály. Pro agregaci dílčích hodnocení za oblast PA a RD je následně použit jazykově orientovaný fuzzy expertní systém. Hlavní výhodou tohoto typu agregace je, že umožňuje nastavení takového tvaru hodnotící funkce, která je v souladu s potřebami hodnotitele (např. ocenění excelence v některé z hodnocených oblastí). Tento typ agregace je „průhledný“ a snadno pochopitelný i pro laiky, jelikož je popsán jazykově (pomocí jazykových pravidel). Výsledné celkové hodnocení je opět k dispozici v grafické i jazykové podobě. IS HAP také u každého akademického pracovníka zohledňuje míru zatížení akademickými funkcemi a manažerskou činností a poskytuje grafický a jazykový popis jeho celkového vytížení.

  • Název v anglickém jazyce

    The extended system support for IS HAP of the University of West Bohemia (2020)

  • Popis výsledku anglicky

    The subject of this contract is the extended system support for the Information system for academic staff performance evaluation (IS HAP in the later text) at the University of South Bohemia in České Budějovice (JU in the later text) for the year 2020. This extended system support includes besides the common consulting services also the right of the JU for using the most up-to-date version of the IS HAP (updates and upgrades including the up-to-date documentation). The IS HAP is a tool for the human resources quality management at universities. In the IS HAP, the performance of each member of academic staff is evaluated in both pedagogical, and research and development (R&amp;D) areas. Input data are acquired from a form which is filled by the data from IS STAG and subsequently supplemented by the data provided by the academic staff members. Each activity is assigned a score according to its importance and time-consumption. Both pedagogical and R&amp;D areas are assigned a standard score – different for senior assistant professors, associate professors, and professors. For better clarity and easier interpretation, the partial evaluations in both areas are available in graphical and verbal form. A linguistic fuzzy expert system is then used to aggregate the partial evaluations in pedagogical area and in the area of R&amp;D. The main advantage of this type of aggregation is that it allows to set-up the shape of the aggregation function in accordance with the evaluator’s requirements (e.g. to appreciate excellence achieved in one of the areas). This type of aggregation is transparent and comprehensible even to a layman as it is described in linguistic terms. The overall aggregated evaluation is also available in graphical and verbal form. The evaluation model of IS HAP also takes into account the load of managerial activities with each member of academic staff. This way the overall work load of members of academic staff can be calculated.

Klasifikace

  • Druh

    V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10102 - Applied mathematics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Počet stran výsledku

    2

  • Místo vydání

  • Název nakladatele resp. objednatele

    Západočeská univerzita

  • Verze