Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Research on the normativity of aesthetic judgements in film criticism

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F21%3A73607756" target="_blank" >RIV/61989592:15210/21:73607756 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11210/20:10422688

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/20004214.2020.1729574" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/20004214.2020.1729574</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/20004214.2020.1729574" target="_blank" >10.1080/20004214.2020.1729574</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Research on the normativity of aesthetic judgements in film criticism

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Following methodological relativism, the paper reflects critically on objectivist theories of aesthetic judgement that derive its objectivity from the rules by which the judgement is made, or from ideal settings of the observer. Both theories share the assumption that the person delivering the reliable (objective) aesthetic judgement is an art critic. The critical reflection of both theories is based on pragmalinguistic analysis of film criticism, that is, on the reconstruction of the semantics and normativity of value judgements made by professional film critics.

  • Název v anglickém jazyce

    Research on the normativity of aesthetic judgements in film criticism

  • Popis výsledku anglicky

    Following methodological relativism, the paper reflects critically on objectivist theories of aesthetic judgement that derive its objectivity from the rules by which the judgement is made, or from ideal settings of the observer. Both theories share the assumption that the person delivering the reliable (objective) aesthetic judgement is an art critic. The critical reflection of both theories is based on pragmalinguistic analysis of film criticism, that is, on the reconstruction of the semantics and normativity of value judgements made by professional film critics.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Aesthetics &amp; Culture

  • ISSN

    2000-4214

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1-9

  • Kód UT WoS článku

    000600335900001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85079731520