Building Digital Humanities on the Linguistic Background: Methodological Basis for Digital Humanities Education in Undergraduate and Graduate Programs
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F21%3A73611746" target="_blank" >RIV/61989592:15210/21:73611746 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://file:///C:/Users/User/Desktop/182610-Texto%20do%20artigo-512212-1-10-20210828.pdf" target="_blank" >http://file:///C:/Users/User/Desktop/182610-Texto%20do%20artigo-512212-1-10-20210828.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.11606/issn.2236-4242.v34i2p83-102" target="_blank" >10.11606/issn.2236-4242.v34i2p83-102</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Building Digital Humanities on the Linguistic Background: Methodological Basis for Digital Humanities Education in Undergraduate and Graduate Programs
Popis výsledku v původním jazyce
The transformation of society towards digitalization and automatization cannot be ignored by the higher education system. While this has been naturally reflected by the education system regarding technical sciences, humanities are still struggling to catch up with the latest trends in the digitalization of society. The field of Digital Humanities (DH) is very young and lacks a solid methodological basis or ontological principles. This paper aims at proposing some philosophical and methodological grounding for the field of DH and its practical applications in the higher education system. We describe two case studies of the creation of new study programs at the Palacky University Olomouc, Czech Republic.
Název v anglickém jazyce
Building Digital Humanities on the Linguistic Background: Methodological Basis for Digital Humanities Education in Undergraduate and Graduate Programs
Popis výsledku anglicky
The transformation of society towards digitalization and automatization cannot be ignored by the higher education system. While this has been naturally reflected by the education system regarding technical sciences, humanities are still struggling to catch up with the latest trends in the digitalization of society. The field of Digital Humanities (DH) is very young and lacks a solid methodological basis or ontological principles. This paper aims at proposing some philosophical and methodological grounding for the field of DH and its practical applications in the higher education system. We describe two case studies of the creation of new study programs at the Palacky University Olomouc, Czech Republic.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Linha d Agua
ISSN
0103-3638
e-ISSN
—
Svazek periodika
34
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
BR - Brazilská federativní republika
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
83-102
Kód UT WoS článku
000692995200006
EID výsledku v databázi Scopus
—