Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Role of Education in Raising Public Awareness of Social Entrepreneurship: The Case of Hong Kong

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F22%3A73615055" target="_blank" >RIV/61989592:15210/22:73615055 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://kems.upol.cz/fileadmin/userdata/FF/katedry/kae/knowcon/proceedings/Knowcon2022.pdf" target="_blank" >https://kems.upol.cz/fileadmin/userdata/FF/katedry/kae/knowcon/proceedings/Knowcon2022.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Role of Education in Raising Public Awareness of Social Entrepreneurship: The Case of Hong Kong

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Social entrepreneurship is an important concept because, in addition to being purely profit-driven, enterprises also focus on the integration of disadvantaged people into the labour market or on social contribution to the community in which they operate. Although social entrepreneurship is growing and public policies are beginning to recognise the ability of social enterprises to create value for society, public awareness of the concept of social entrepreneurship varies. This study presents the results of qualitative research among entrepreneurs in Hong Kong to assess the importance entrepreneurs attach to the education system in raising awareness of social entrepreneurship. The results show that, in addition to education, promoting volunteering also plays an important role in raising peoples’ awareness. When promoting the concept of social entrepreneurship, emphasis should be placed on the economic principle of social enterprises to avoid merging social entrepreneurship with the activities of purely non-profit organisations. The research findings are useful for shaping strategies leading to increased awareness of the activities and importance of social entrepreneurship.

  • Název v anglickém jazyce

    The Role of Education in Raising Public Awareness of Social Entrepreneurship: The Case of Hong Kong

  • Popis výsledku anglicky

    Social entrepreneurship is an important concept because, in addition to being purely profit-driven, enterprises also focus on the integration of disadvantaged people into the labour market or on social contribution to the community in which they operate. Although social entrepreneurship is growing and public policies are beginning to recognise the ability of social enterprises to create value for society, public awareness of the concept of social entrepreneurship varies. This study presents the results of qualitative research among entrepreneurs in Hong Kong to assess the importance entrepreneurs attach to the education system in raising awareness of social entrepreneurship. The results show that, in addition to education, promoting volunteering also plays an important role in raising peoples’ awareness. When promoting the concept of social entrepreneurship, emphasis should be placed on the economic principle of social enterprises to avoid merging social entrepreneurship with the activities of purely non-profit organisations. The research findings are useful for shaping strategies leading to increased awareness of the activities and importance of social entrepreneurship.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    KNOWCON 2022: Knowledge on Economics and Management. Conference Proceedings

  • ISBN

    978-80-244-6232-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    88-94

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    8. 12. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku