Banalita a vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F22%3A73615886" target="_blank" >RIV/61989592:15210/22:73615886 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://vydavatelstvi.pedf.cuni.cz/index.php/2022/09/19/nebezpeci-stari-dnesek/" target="_blank" >https://vydavatelstvi.pedf.cuni.cz/index.php/2022/09/19/nebezpeci-stari-dnesek/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Banalita a vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Text představuje vědu, techniku a filosofii jako cesty k hlubšímu než povrchnímu rozumění skutečnosti. Rozlišuje přitom možnosti ontického přístupu pro vědu a ontologického přístupu pro filosofii. Vše dává do souvislosti se vzděláváním pochopeným právě jako úsilí o proniknutí pod povrch poznání.
Název v anglickém jazyce
Banality and education
Popis výsledku anglicky
The text presents science, technology and philosophy as paths to a deeper than superficial understanding of reality. The text distinguishes the possibilities of an ontic approach for science and an ontological approach for philosophy. It points to connections with education understood precisely as an effort to penetrate below the surface of knowledge.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
NEBEZPEČÍ, STÁŘÍ, DNEŠEK
ISBN
978-80-11-01897-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
19-26
Název nakladatele
Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
31. 5. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—