Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jazyková situace a postavení katalánštiny v Severním Katalánsku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F22%3A73617373" target="_blank" >RIV/61989592:15210/22:73617373 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.juls.savba.sk/ediela/jc/2022/2/jc22-02.pdf" target="_blank" >https://www.juls.savba.sk/ediela/jc/2022/2/jc22-02.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/jazcas-2023-0008" target="_blank" >10.2478/jazcas-2023-0008</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jazyková situace a postavení katalánštiny v Severním Katalánsku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zaměřuje na Severní Katalánsko, území, které postoupilo v roce 1659 Španělsko Francii na základě Pyrenejského míru. Pozornost je soustředěna nejen na demografii a počet mluvčích katalánštiny v Severním Katalánsku, ale také na jazykovou politiku a užívání katalánštiny v různých oblastech společenského života, zejména ve vzdělávání. Školy hrají nejvýznamnější roli v procesu revitalizace katalánštiny a obnova bilingvismu ve francouzském Katalánsku bez jejich aktivního podílu není možná.

  • Název v anglickém jazyce

    Language situation and position of Catalan in Northern Catalonia

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on Northern Catalonia, territory ceded to France by Spain through the signing of the Treaty of Pyrenees in 1659. The focus is placed not only on the demography and the number of speakers using Catalan language in Northern Catalonia but also on the linguistic politics and the use of Catalan language in various areas of social life, especially in education. The school plays the most important role in the revitalization of Catalan language, and without its active contribution, it is not possible to restore bilingualism in French Catalonia.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60202 - Specific languages

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Jazykovedny Casopis

  • ISSN

    0021-5597

  • e-ISSN

    1338-4287

  • Svazek periodika

    73

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    253-268

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85151336574